IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските търговци на дребно се готвят за голяма вълна на върнати подаръци

Очаква се те да нараснат с 5,2% спрямо миналата година

17:21 | 25.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Докато хората поставят последните си коледни подаръци под елхата, американските търговци на дребно се готвят за рекордно връщане на подаръци, закупени онлайн по време на втората вълна на коронавируса предава Ройтерс.

За да направят процеса по-ефективен, компании за търговия на дребно като Walmart и Target позволяват на купувачите да оставят нежелани подаръци на специални места за връщане на FedEx или United Parcel Service.

Други като Best Buy, Dick’s Sporting Goods и Nordstrom предлагат възможности на клиентите си да връщат стоки, без да слизат от колата си за първи път, тъй като усилията за спиране разпространението на COVID-19 водят до затваряне на магазини или намалявате на броя на клиентите, които могат да влизат вътре.

Връщанията ще нараснат тази година. Купувачите, които искаха да избегнат препълнените магазини, се насочиха към интернет, където по традиция процентът на върнатите стоки е по-висок. Компаниите за търговия на дребно са подложени на натиск и да направят процеса възможно най-гладък за купувачите, които искат да задържат като дълготрайни клиенти, както и за UPS и FedEx, които са залети от пакети.

Дори някои търговски центрове се стремят да улеснят връщането на стоки за наемателите си. Mall of America и Simon Property Group си партнират с Narvar, компания за управление на върнатите стоки, за да елиминират необходимостта купувачите да принтират етикети за връщане за пакетите, които оставят.

Националната федерация за търговия на дребно очаква празничните продажби през 2020 г. да скочат с 5,2% спрямо миналата година до 766,7 млрд. долара. Около 13% от стоките или стоки на стойност около 101 млрд. долара, продадени през празничния сезон тази година, ще бъдат върнати, очаква групата.

Компанията Optoro, която помага на търговци на дребно да сортират, препродават и да се освобождават от върнати стоки, има дори по-високи очаквания. Тя предвижда, че върнатите стоки в САЩ, закупени по време на празниците през 2020 г., ще достигнат стойност 115 млрд. долара между Деня на благодарността и края на януари. Това е ръст с 15% спрямо прогнозата за 2019 г. на компанията, сред чиито инвеститори са UPS и гигантът в търговията с мебели IKEA.

Върнатите дрехи, закупени от магазин, ще имат дял от 5% до 8%, докато при онлайн покупките равнището достига около 30%, казва Роб Зомок, президент на глобалните операции на Inmar Intelligence, която обработва около 600 млн. върнати стоки, закупени от физически и онлайн магазини годишно.

„Това е значително увеличаване на върнатите стоки“, казва Зомок и допълва, че върнатите дрехи достигат рекорд. „Когато пазаруването ви е изцяло онлайн, вероятно поръчвате допълнителни стоки с намерението да ги върнете“, коментира Срирам Сридхар, главен изпълнителен директор на сайта LateShipment.com, който помага на клиентите да проследяват пакети.

„Очакваме всички търговци на дребно да регистрират с около 50% повече върнати стоки, отколкото през празничните сезони предходните години“, казва Сридхар.

Освен това търговците на дребно също карантинират или дезинфекцират продукти след връщането им, за да са сигурни, че не са заразени.

„Това не е обичайният начин, по който се обработват върнатите стоки“, казва Паула Розенблум, управляващ партньор в компанията за проучвания на търговията на дребно RSR Research. Kohl’s, която събира върнати стоки от Amazon.com, удължи собствения си краен срок за луксозна електроника.

Тя се присъединява към други търговци на дребно като Walmart, Macy’s и Amazon, които дават на купувачите повече време за връщане на покупките. Това може да затрудни препродажбата на сезонни стоки. Връщането на тези продукти за препродажба е от жизненоважно значение, особено за компаниите за бърза мода, които продават модерни за сезона дрехи, казва Зомок.

„Прозорецът ще бъде кратък“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:36 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още