Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Барби спаси тримесечието на Mattel

Продажбите на куклата отбелязват ръст от 7% до 200 млн. долара

Барби спаси тримесечието на Mattel

Снимка: Bloomberg L.P.

Култовата кукла Барби неведнъж е помагала на своя производител Mattel от пускането си през 1959 г., превеждайки го през движението за граждански права, Студената война и възхода на интернет. Сега тя помага на компанията и в справянето с глобалната пандемия.

Въпреки че продажбите на Mattel за второто тримесечие са намалели с 15% спрямо година по-рано заради затварянето на магазините, проблемите с веригата на доставки и рецесията, тези на куклите Барби нарастват със 7% до близо 200 млн. долара.  Любимата играчка на поколения съставлява около една четвърт от продажбите през периода от април до юни.

Още по темата

Също така, по данни на изследователската фирма NPD, куклата е била и най-популярната играчка в САЩ за пет поредни седмици по време на блокадата в страната.

Представянето на Барби помогна на резултатите на компанията да изпреварят очакванията на анализаторите. Това на свой ред оскъпи акциите на производителя с до близо 8% по време на късната търговия в четвъртък.

Популярността на Барби показва как добре известна марка може да бъде пригодена да отговаря на времето. През последните години Mattel пусна на пазара кукли с различна височина, тегло и цвят на кожата. Една пета от продаваните кукли Барби от серията Barbie Fashionista са чернокожи – по-голям дял от чернокожото население в САЩ.

Mattel се надява да запази инерцията с предстоящ филм за Барби с участието на номинираната за „Оскар“ Марго Роби.

Продажбите на Барби са добра новина за компанията, която произвежда по-голяма част от играчките си в Китай. Тя трябваше да спре работата в някои от заводите си по-рано през годината заради коронавирусната пандемия. В края на първото тримесечие по-голяма част от търговските обекти на дребно на Mattel, които отговарят за 30% от продажбите й, бяха затворени, а спирането на работата на студиата в „Холивуд“ забави работата по девет филма, базирани на нейни марки.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LVMH даде сделката за покупката на Tiffany за одобрение от ЕС