IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бизнесът с комикси в България е море от възможности

С успех се развиват проекти, свързани с киноиндустрията, коментира Сибила Коритарева от Grozen Entertainment

11:06 | 11.04.18 г.
Бизнесът с комикси в България е море от възможности

Концепцията зад всичко, което правим, е да има комикси в България и хората и в чужбина да разбират колко талантливи хора има тук. Това коментира Сибила Коритарева, основател и управител на Grozen Entertainment, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Винаги качеството е приоритет в това, което правим. Независимо от това, че се казваме "Грозен" гледаме визията, която представяме на крайния потребител да бъде много качествена и хубава. Наистина това ни прави успешни дори и с толкова абсурдно име, каквото е", обясни тя.

По думите ѝ интересът към комиксите се е зародил още в детството и сега тя се реализира като графичен дизайнер и режисьор на анимационни филми.

“Моят баща ме учеше да чета със списание “Дъга”. Помня, че бях на четири години. Рисувам дори от по-рано. Професионално започнах в девети клас. Работех още тогава за в. "168 часа", а успоредно работех и в Киноцентър "Бояна", като аниматор", разказа Сибила Коритарева.

"Не знам защо генерално се подценяват комиксите като бизнес възможност и начин за изкарване на доход. За мен няма такова нещо. Има пазар за комикси в България, а в чужбина. Едни от най-успешните бизнес проекти в момента са тези, които са свързани с киноиндустрията и комиксите, свързани с кинопродукции", допълни тя

Тя е категорична, че бизнесът с комикси може успешно да бъде развит и в България.

"Стъпките са трудни, големи и много рисковани, но аз ги следвам една по една, вече осма година поред", разкри тя.

Как графичният дизайнер съчетава в „Грозен“ издателска дейност, анимационна продукция, но и учебен център за професионално обучение, свързано с рекламата, киното и игрите? Как се правят артфестивали и конкурси, за да се изявяват младите таланти?  Кое направи първата екшън фигурка толкова известна! Кои са предизвикателствата пред бизнеса с комикси? Достъпни ли са произведенията, свързани с изкуството на дизайна? Защо продукцията е насочена най-вече в чужбина?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още