Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

BMW запази годишната прогноза въпреки свиването на тримесечната печалба

Основание за това дават високите приходи и продажби, тъй като търсенето на луксозни автомобили остава силно

BMW запази годишната прогноза въпреки свиването на тримесечната печалба

Моделът i8 Concept на изложението в Лайпциг. Снимка: Ройтерс

Печалбата на германския автопроизводител BMW AG за второто тримесечие намаля на годишна база заради по-високите разходи и сериозния еднократен ефект, повишил резултата за аналогичния период на миналата година, съобщи MarketWatch.

Компанията обаче запази годишната си прогноза на база на нарастващите приходи и продажби, тъй като търсенето на луксозни автомобили остава високо въпреки усилващите се неблагоприятни икономически тенденции.

“Постигнахме нови най-високи стойности в обема на продажбите и в приходите, както и втора по размер оперативна печалба в историята на компанията“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Норберт Райтхофер, цитиран в съобщение на компанията.

Още по темата
На фона на повишаващото се търсене на луксозни автомобили в Китай и Северна Америка пазарният сегмент остана до голяма степен незасегнат в световен мащаб въпреки проблемите в Западна Европа, която пострада в по-чувствителния по отношение на цените пазарен сегмент на масовите автомобили.

Забавящият се икономически ръст на ключовия китайски пазар предизвика опасения за отслабване на търсенето за скъпи автомобили. Китай бе основен двигател за ръста на световните автопроизводители през последните няколко тримесечия, особено за луксозните автомобили.

Нетната печалба на BMW през второто тримесечие се е свила с 28% на годишна база до 1,28 млрд. евро, като печалбата преди данъци е намаляла с 25% до 1,98 млрд. евро. Печалбата преди данъчно облагане и лихви се е понижили с 19% до 2,27 млрд. евро.

През второто тримесечие на миналата година печалбата бе подкрепена от еднократен положителен счетоводен ефект на стойност 464 млн. долара.

Приходите на базираната в Мюнхен компания през второто тримесечие са нараснали със 7,3% до 19,2 млрд. евро благодарение на ръста на продажбите с 5,4% до 475 011 моторни превозни средства.

По статията работиха: Венцислав Дяков, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Промени в данъчното облагане дават надежда за възраждане на японските пивовари