IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Богатите рускини все по-често предпочитат по-дискретно облекло

Продажбите на луксозни стоки в Русия през миналата година са нараснали със 6% до 8,8 млрд. долара спрямо ръста от 4,6% през 2011 г.

13:52 | 10.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Когато Съветският съюз се разпадна преди 22 години, рускините бързо захвърлиха старомодните пролетарски одежди за сметка на блясъка на супертесните рокли с пайети и безбожно високите токчета.

Мира Дума обаче е далеч от тази мода. "Нещата с големи и ярки лога са последното нещо, което бих носила", казва 28-годишната Дума - известен стилист и бивш редактор на местното издание на списание Bazaar. „Днес в модата крещящото е абсолютно вулгарно", допълва тя, цитирана от Bloomberg.

Дума, дъщеря на бившия руски депутат Василий Дума, е емблематичен пример за едно ново поколение рускини, за които висшата мода е далеч от блясъка и скъпите вещи и по-скоро свързана с по-скромните облекла, които са още по-скъпи.

С промяната на вкуса продажбите на чантите Hermes за 10 000 долара и роклите на Chanel за 5000 долара в бившата комунистическа държава нарастват с бързи темпове, което кара марки като Prada и Louis Vuitton да откриват повече магазини там. Дистрибуторската мрежа вече се разраства и отвъд пределите на Москва и Санкт Петербург, както и онлайн, на фона на увеличението на средната класа в Русия.

По данни на Euromonitor International Plc продажбите на луксозни стоки в Русия през миналата година са нараснали със 6% до 8,8 млрд. долара спрямо 4,6% през 2011 г. и спад с 20% между 2007 и 2009 г. Въпреки че това темпо е по-бавно от нарастването в Китай, където продажбите на луксозни изделия през 2012 г. отчетоха повишение с 18%, то е доста над нивата в Западна Европа, където през миналата година продажбите се свиха с 15% на фона на дълговата криза.

Европейски марки като Vuitton вече се настройват към тази тенденция и се конкурират с местни марки като Вика Газинская, Александър Терехов и Уляна Сергеенко, които твърдят, че знаят по-добре какво търсят купувачите. В последната си колекция Терехов представи семпли копринени рокли с цветни мотиви, а пролетната колекция на Сергеенко покрива повече плът, отколкото показва.

Последна актуализация: 14:13 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още