Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Бумът на маските окрили Etsy - „Amazon за домашните стоки“

Компанията очаква увеличение на приходите с 90% през второто тримесечие в сравнение с предходната година

Бумът на маските окрили Etsy - „Amazon за домашните стоки“

Снимка: EPA/PIROSCHKA VAN DE WOUW

„Изведнъж началото на април се превърна в Кибер понеделника“. Така шефът на Etsy Джош Силвърман описва момента, в който американският здравен орган CDC и правителствата по целия свят започнаха да съветват населението да носи маски заради пандемията от коронавируса. Сякаш от днес за утре целият свят поиска маски за лице.

Това, което много големи компании не успяха да направят, армията от продавачите на Etsy направи в рамките на няколко дни: хиляди частни доставчици на онлайн платформата за занаятчийски стоки извадиха своите шевни машини и продадоха дванадесет милиона маски за лице само през април - за 133 милиона долара (малко под 120 милиона евро). Милион маски са дошли от Германия и са се продавали в 80 страни.

Ето защо Силвърман очаква увеличение на приходите с 90 на сто през второто тримесечие в сравнение с предходната година, когато Etsy генерира 180 млн. долара. Цената на акциите се увеличи с над 150% от 20 март.

„Ние сме по-гъвкави от някои големи компании“, казва Силвърман. От три години той ръководи компанията със седалище в Бруклин, която някога беше осмивана като „платформа за плетене на една кука и плетени пуловери“. Под негово ръководство приходите от продажби почти се удвоиха. През миналата година Etsy генерира приходи за 818 млн. долара и реализира нетна печалба от 96 млн. долара. Общо стоки за 5 млрд. долара са продадени чрез платформата от създаването ѝ.

В Etsy частни производители могат да демонстрират и продават своите ръчно изработени продукти срещу минимална комисионна. Те плащат комисионна от пет процента или повече от продажната цена, в зависимост от това дали Etsy рекламира продуктите. Днес уебсайтът предлага всичко - от калъфи за цигулки през гелове за коса от ленено семе до маси за хранене.

Etsy вече генерира една трета от продажбите си в чужбина. Германия е един от петте най-важни пазари извън САЩ. От 2018 г. броят на купувачите тук се е утроил на повече от два милиона, броят на продавачите се е удвоил до 68 000. Около половината от продажбите отиват при германски клиенти. „Германците обичат ръчната изработка“, възхищава се Силвърман на пазара. Домашно приготвените стоки и занаятчийските комплекти вървят добре в Германия, казва той.

На фона на успеха на маските възниква въпросът: какво ще се случи, когато пандемията приключи и хората вече не се нуждаят от маски? Силвърман е оптимист, че Etsy ще продължи да се възползва от поръчките дори след пандемията. „Имаме много нови клиенти, които поръчват маски и ни опознават като резултат и сега купуват други продукти“, казва той.

Това смята и анализаторът Кунал Маджукар от Deutsche Bank: „Въпреки че неочакваният ръст от Covid-19 може да се изпари, твърдението на Etsy за това да е алтернатива както на уникални, така и на ежедневни продукти, определено е подкрепено“, коментира Маджукар пред Handelsblatt.

Още по темата

Една евентуална слаба икономика след кризата обаче може да застраши бизнеса. „Въпреки това ние все още вярваме, че блокиранията ускориха преминаването към онлайн бизнеса и по-специално доведоха до това хората да се запознаят с широката гама от продукти на Etsy“, казва Маджукар. Той подчертава, че маските са донесли на Etsy 4 милиона нови клиенти.

Etsy отдавна предлага повече от домашни колиета и жилетки за деца. Най-голямата категория е „Home & Living“. Това включва всичко: от свещи до играчки и от градински аксесоари до дивани. Този сегмент се справя много добре дори в моменти, когато хората прекарват много време у дома.

Напоследък домашните печива също са се радвали на голямо търсене. „Бизнесът със сватбите не върви обаче толкова добре в момента", признава Силвърман. „Но много сватбени шивачи правят маски“ съобщава той.

Директорът на Etsy се надява да задържи тези нови клиенти дори след коронавируса. „Ето защо е изключително важно те да имат страхотно преживяване при пазаруването с нас“, обяснява той. Това включва например написани на ръка картички в колета с покупката. Във времена на изолация подобни човешки взаимоотношения са важни, убеден е той, като добавя: „Няма да постигнете това в Amazon“.

Etsy не иска да бъде поредният Amazon. „Ако извадите категории като потребителска електроника, можете да намерите в Etsy версия на почти всичко в Amazon, което обаче е ръчно изработено и предназначено за вас лично", казва той.

Със своята кампания „Stand with Small“ Etsy прави удар не само в САЩ, особено в тези времена, когато малкият бизнес е на прага на фалита. Клиентите на Etsy също търсят стойност при пазаруването, убеден е Силвърман. „Etsy е различна от всичко, което Amazon се опитва да бъде. Ако искате бързо и удобно пазаруване, това е Amazon. Ако искате нещо лично и ръчно изработено, това е Etsy“.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
Etilina2 до: Etilina2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Например за България таксата за обработка на плащането е 4% + 0.30 EUR. И тя е съвсем отделно от 5% Transaction Fees, които цитирате. Тоест таксите са много повече. Те все пак са доста по-приемливи в сравнение с други платформи, но никак не са само 5%.

Още от Новини
LVMH смени рязко курса по отношение на сделката за Tiffany