IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Coty се готви да продаде своя бизнес с продукти за коса и нокти

Очаква се продажбата да бъде един от най-горещо оспорваните търгове с участието на дружествa за частни капиталови инвестиции през 2020 г.

19:50 | 19.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: БГНЕС</em></p>

Източник: БГНЕС

Компанията за продукти за красота Coty даде начало на продажбата на своето звено за професионална козметика за коса и нокти, като привлече интереса на някои от най-големите дружествa за частни капиталови инвестиции. Става дума за подразделение, коeто би могло да набере до 8 млрд. долара, според източници, пожелали анонимност.

Дружествaта за частни капиталови инвестиции, включително Advent International, Bain Capital и Cinven, работят със съветници, за да подготвят оферти, според запознатите. Очаква се също Clayton Dubilier & Rice LLC и KKR & Co. да дадат предложения за първия кръг на финансиране, които трябва да бъдат отправени през първата седмица на март, съобщава Bloomberg.

Henkel AG, немски производител на лепила и шампоани, нае съветници, докато проучва предложението за бизнес, който може да донесе от 7 до 8 млрд. долара. Другите стратегически кандидати, включително Unilever, обмислят оферта за части от звеното. Все още не са взети окончателни решения и разговорите относно продажбата са в ранните си етапи, според анонимните източници.

Очаква се продажбата да бъде един от най-горещо оспорваните търгове с участието на дружествa за частни капиталови инвестиции през 2020 г.

При подобна сделка миналата година, която привлече сходен брой купувачи, EQT надви конкуренцията и придоби звеното за грижа за кожата на Nestle за повече от 10 млрд. долара.

Coty обмисля продажбата на подразделението си за продукти за коса и нокти, включващо марки като Wella, като част от плана на главния изпълнителен директор Пиер Лауби за подобряване на по-широкия бизнес чрез увеличаване на маржовете и намаляване на нивата на ливъридж. Базираната в Ню Йорк компания отписа 965 млн. долара през изминалата година от стойността на своите марки, в това число Clairol, която закупи от Procter&Gamble през 2015 г. Акциите на Coty поевтиняха с около 48% през последните пет години.

Съветниците на Coty предлагат ливъридж от около 6,5 пъти, за да помогнат на компаниите за частен капитал да финансират придобиването. Бизнесът, чиято продажба предстои, регистрира печалба преди лихви, данъци и амортизация от около 450 млн. долара, която може да нарасне до над 500 млн. долара, след като се включат постъпленията от намаляването на разходите.

Coty продава марки, включително Clairol, Good Hair Day и OPI, както и бизнеса си в Бразилия. 

Миналата година Coty плати 600 млн. долара в брой за мажоритарен дял от козметичната линия на Кайли Дженър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още