IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Д-р А. Енчев: Стремим се да развиваме медицински туризъм у нас

Въпреки финансовата криза цените на естетическите корекции са се вдигнали с 10% през последните три години

12:57 | 08.03.11 г.
<p>Ангел и Невен Енчеви. <i>Снимка: Личен архив </i></p>

Ангел и Невен Енчеви. Снимка: Личен архив

Братята близнаци Ангел и Невен Енчеви завършват Медицинския институт в Пловдив преди 15 години. Основават многопрофилна болница, в чиято структура има и клиника за пластична хирургия, която от пет години се занимава с естетични интервенции, а сред пациентите на лечебното заведение са някои от най-известните имена у нас.

Какво е отношението на мъжете към пластичната хирургия, как се управлява бизнес, в който основният продукт е човешкото здраве, ще изчезне ли пластичната хирургия с настъпването на „еко ерата“ в живота на хората? Вижте мнението на пластичния хирург д-р Ангел Енчев и брат му Невен Енчев, който се занимава с управлението на медицинския център.

- Има ли разлика в управлението на болница, в чиято структура има и клиника за пластична хирургия, и всеки друг бизнес? Какви са особеностите на този вид дейност, с които се сблъсква мениджърът й?

Н. Е.: Управлението на болница е твърде специфичен бизнес поради факта, че в него и суровината, и продуктът са Човекът. Когато в структурата на болницата е включена и клиника по пластична хирургия, тогава нещата стават още по-специфични поради факта, че пациентите, желаещи да се подложат на такъв вид операции, са здрави, а при изписването си трябва да изглеждат и по-красиви. В такава болница освен на професионализма, високото ниво на лекарите и средния медицински персонал, особено внимание се обръща и на лукса и допълнителните услуги, които не са задължителни за другите болници, например транспорт с лимузина или хеликоптер на ВИП пациенти, персонален асистент и други.

- На голямата реклама или на препоръките от уста на уста дължите по-голяма част от клиентите си?

Н. Е.: В съвременните условия на свободна конкуренция рекламата на всяка дейност и продукт е задължителна, но ние дължим нашия успех най-вече на доволните пациенти, които са нашата истинска жива реклама.

- Отрази ли се финансовата криза на пластичната хирургия?

Н. Е.: Не мога да отговоря на въпроса дали финансовата криза се е отразила на пластичната хирургия като цяло, мога да отговоря само какво отражение има тя върху нашата дейност. Тъй като клиниката ни е млада структура, само на 5 години, то неизбежно графиката на нейния растеж е възходяща. Именно поради тази причина мога да кажа, че кризата в нашия случай имаше благоприятен ефект.

- Цените на процедурите намаляха ли покрай кризата?

Н. Е.: Цените на клиничните пътеки по НЗОК, с която ние имаме договор по девет специалности, бяха намалени наполовина, но пък цените на естетичните корекции в последните три години отбелязаха ръст с 10%, поради което можем да бъдем стабилно позиционирани на пазара на българското здравеопазване.

- Светът се насочва към екологичен и природосъобразен начин на живот, като отхвърля всичко изкуствено и модифицирано. Смятате ли, че тенденцията пластичната хирургия да се използва като начин за изкуствено разкрасяване ще отмре и ще остане само като метод за избавяне на хората от грозящи белези и дефекти по тялото и лицето?

Н. Е.: Категорично не. Новите технологии в имплантологията са насочени към развитието на техники, използващи собствени тъкани, а именно стволовите клетки, които са многообещаващи.

- Кои са доставчиците на материалите, с които работите - български или чуждестранни фирми са?

А. Е.: В 95% от случаите работим с български представители на чуждестранни фирми у нас.

- Освен българи има ли и пациенти от други националности, които посещават клиниката ви?

А.Е.: Пациентите са предимно българи, българи, живеещи в чужбина, но и много гръцки и македонски пациенти предвид това, че се стремим да развиваме медицински туризъм на световно ниво в колаборация с нашите съдружници от Гърция.

- Кое е водещото при избора на клиника - цената или името?

А.Е.: Според мен няма човек,който да заложи здравето си за разлика в цената от 500 до 1000 лева, така че отговорът е категоричен - името.

- Правят ли си мъжете пластични операции?

А. Е.: Факт е, че интересът на мъжете към възможностите на пластичната хирургия постоянно нараства през последните години. Господата вече не крият желанието си да изглеждат млади, силни и енергични в четвъртото, петото и шестото десетилетие. Точно тогава те се стремят изключително активно към поддържане на добър външен вид. Именно тази мотивация ги води към положителното оценяване на гимнастиката, правилното хранене, използването на козметични продукти за лицето и тялото.

- С какъв социален статус са онези представители на мъжкия пол, които лягат „под ножа“? Повече шоумени или има и бизнесмени, обикновени хора?

А. Е.: Мъжете, които желаят да се подложат на пластични интервенции, са представители на всички социални слоеве, финансови възможности и възрастови групи. Най-образно казано, гамата от пациенти може да бъде характеризирана като,, пъстра’’.

- Коя част от тялото се „ремонтира“ най-често?

А. Е.: Топ 3 на желаните от мъжете пластични интервенции са корекция на корем, гърди и лице, като при лицето най-често желаната област за коригиране са клепачите.

- Отказвали ли сте на пациент пластична операция и защо?

А. Е.: Да, отказвал съм пластична операция на пациенти и причината е или нереални очаквания, или случай, когато няма нужда от извършването на дадена пластична корекция.

- Каква е минималната възраст, на която човек може да си направи разкрасяваща операция? Как гледате на практиката родители да „подаряват“ пластична операция на децата си?

А.Е.: Най-ранната възраст, на която може да бъде извършена естетична корекция, е 7-8 години, а именно корекция на клепнали уши (отопластика). Също така в по-малка възраст се извършват други реконструктивни операции, коригиращи вродени дефекти. Не мисля, че ако родител е довел детето си за корекция на някой видим дефект, вроден или придобит, може да се класифицира като подарък. Това по-скоро е негово задължение. Освен ако не става въпрос за детски каприз.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още