IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Danone обеща още по-бърз ръст на продажбите и печалбата си през 2019 г.

Въпреки някои проблеми в Мароко и Китай компанията отчете по-силни резултати от очакваното за миналата година

12:38 | 19.02.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Производителят на храни Danone обеща да ускори ръста на продажбите и печалбата си тази година благодарение на икономиите си и налагането на тенденции за по-здравословно хранене, съобщава Ройтерс.

Danone, която купи американската група за органични храни WhiteWave през 2017 г., направи прогнозите си, след като по-висока печалба за 2018 г. и по-силни от очакваното продажби за четвъртото тримесечие въпреки бойкот от страна на потребителите в Мароко и по-слабо търсене на продукти с детски формули в Китай.

Danone, която е най-големият производител на млека в света и която стабилизира продажбите си на млечни продукти в Европа, заяви, че цели ръст на сравнимите продажби от около 3% през 2019 г. и оперативен марж от над 15%.

Компанията добави, че това означава, че ще постигне поставените цели за 2020 г.

През 2018 г. се представихме стабилно и продължихме успешно да трансформираме Danone за бъдещето. Вървим добре към това да постигнем целите и ще продължим да стимулираме положителната промяна към по-висок устойчив рентабилен растеж“, заяви главният финансов директор Сесил Кабанис.

Придобиването през 2017 г. на WhiteWave, която произвежда бадемово мляко и органични продукти, цели да засили маржовете на печалба на Danone предвид като цяло по-богатата клиентела на WhiteWave, докато в същото време Danone намалява разходите.

Компанията цели оперативен марж от над 16% по продажбите и ръст на сравнимите продажби от 4-5% до 2020 г.

Сравнимите продажби през 2018 г. са се увеличили с 2,9% до 24,651 млрд. евро, което е малко над ръста от 2,5% през 2017 г. и малко над оценките на анализатори, събрани от компанията, за 2,8%.

Оперативният марж за 2018 г. е нараснал с 51 базисни пункта до 14,45% от продажбите.

Ръстът на продажбите само за четвъртото тримесечие се е ускорил до 2,4% от 1,4% през третото тримесечие, което е над оценките на анализаторите за 1,5%.

Продажбите на продуктите Early Life Nutrition на Danone в Китай са намалели с 10% през тримесечието заради по-бавен ръст на раждаемостта и по-трудни условия в сравнение с преди година, но спадът все пак е по-слаб от 20-процентния от третото тримесечие.

Китай е ключов двигател на растежа за Danone, който допринася за около 30% от продажбите на подразделението Early Life Nutrition.

Danone предупреди, че забавянето в Китай ще продължи няколко тримесечия. Компанията потвърди във вторник, че очаква бизнесът ѝ Early Life Nutrition в Китай да се върне към положителен растеж през втората половина на 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:28 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още