Френската компания Danone повиши прогнозата си за годишния ръст на приходите, след като сравнимите продажби за второто тримесечие надделяха над оценките на анализаторите заради силно търсене на бебешки храни и бутилирана вода, макар че компанията е повишила цените, за да смекчи влиянието на по-високите разходи, съобщава Ройтерс.
Danone – най-големият производител на млечни продукти в света, заяви, че сега очаква сравнимите продажби да нараснат с 5-6% през 2022 г. спрямо предишната прогноза за 3-5%.
Акциите на компанията поскъпнаха с 3% до 56,74 евро в предпазарната търговия.
Акцент в силното представяне за тримесечието е скокът от 11,4% на продажбите на бизнеса със специализирани хранителни продукти, който включва адаптирано мляко и медицински храни.
Само на ключовия китайски пазар адаптираното мляко е отбелязало ръст с между 4 и 9%.
В Северна Америка Danone засилва износа на специализираното мляко Neocate и адаптираното мляко Aptamil, за да реши проблема с недостига.
Топ производителят Abbott Laboratories през февруари изтегли десетки видове от своите млека Similac, Alimentum и EleCare, създавайки една от най-големите кризи с недостиг на храни в съвременната история за американските семейства.
Danone, чийто брандове включват водите Evian и Badoit, млеката Activia и адаптираното мляко Aptamil, отчете ръст на сравнимите продажби за тримесечието от 7,7% спрямо очакванията на анализаторите за 5,6%.
„Макар че качеството на резултатите за първото полугодие са окуражаващи... това е само началото на нашето пътешествие към възраждане: вярваме, че все още има много, което можем да направим“, каза главният изпълнителен директор Антоан дьо Сент-Африк в изявление.
Планът за преструктуриране на Сент-Африк, който пое поста главен изпълнителен директор през септември 2021 г., е изправен пред нарастващи разходи в комбинация с несигурности, причинени от инвазията на Русия в Украйна, която принуди Danone да отмени инвестициите си в страната.
Компанията заяви, че повтарящият се оперативен марж за първото полугодие е спаднал до 12,1% от 13,1% година по-рано заради по-високите производствени разходи. Тя потвърди прогнозите за годишния повтарящ се оперативен марж за над 12% спрямо 13,7% през 2021 г.
„Отчетът на Danone е като повтаряне на този на Unilever с ценообразуване, което изненадва положително, но с инфлация в производствените разходи, които поддържат маржовете в рамките на очакванията. Добрата новина е продължаващото силно представяне на адаптираното мляко в Китай“, пишат анализатори на Jefferies.
Във вторник Unilever повиши насоките си за годишни продажби, надвивайки прогнозите за продажби за първото полугодие, след като производителят на сапуните Dove повиши цените си, за да се справи с растящите разходи.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?