Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Danone проучва продажбата на част от бизнеса си

Компанията е загубила около една четвърт от пазарната си стойност през 2020 г.

Danone проучва продажбата на част от бизнеса си

Снимка: Bloomberg

Производителят на храни Danone ще преразгледа цялото си портфолио за недостатъчно ефективни активи на фона на спада на цените на акциите на компанията, които достигат 6-годишно дъно, съобщава Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на френската компания Еманюел Фабер обяви, че се проучва продажбата на марката Vega протеин на прах, както и подразделение в Аржентина. Фабер заяви в понеделник, че някои подразделения могат да намалят с между 20% и 30% продуктите, които произвеждат. След новината акциите на компанията поскъпнаха с 2,8% на борсата в Париж.

Две седмици след като набра 470 млн. евро от продажбата на дял в японския производител на напитки Yakult Honsha Co., Фабер ще предприеме още продажби. Това може да стане по-лесно, тъй като компанията преминава към териториална система за управление, а не върху продуктови групи. Danone обяви мерките, след като отчете спад от 2,5% в приходите през третото тримесечие.

Още по темата

Компанията се бори от години с конкурентен пазар на хранителни стоки в Европа, покачващи се цени на млякото и изпреварващи я конкуренти като Chobani в САЩ. Компанията е загубила около една четвърт от пазарната си стойност през 2020 г.

„Danone е далеч зад кривата“, каза Дънкан Фокс, анализатор от Bloomberg Intelligence. „Изминаха няколко години на бавен растеж. Може да се наложи компанията да прибегне до по-големи продажби на активи“, коментира той.

Фабер заяви, че малките марки, които са били на мода преди пет години, са станали по-малко важни. Компанията ще преразгледа и фабрики, логистика, доставки и автопаркове, за да ги направи по-ефективни.

Компанията преразгледа прогнозите си за тази година през април, тъй като спадът в туризма и ресторантьорството натежа върху бизнеса с бутилирана вода. В понеделник тя излезе с нова прогноза за 14% повтарящ се оперативен марж и 1,8 млрд. евро свободен паричен поток тази година.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
"Една от най-големите грешки на българската приватизация беше продажбата на Сердика София на Данон!"Ваньо Костов от Драгалевци я свърши тая работа. Че и после се хвалеше как половин София закусвала с млеката "Данон".
0
 
2
 
1
преди 1 година
Една от най-големите грешки на българската приватизация беше продажбата на Сердика София на Данон! Беше недопустимо в страната на киселото мляко да влиза такава мощна компания, която произвежда и продава само сурогати - едно от най-непростимите неща е производството и продажбата на различни "кисели млека" за малки и не толкова малки деца, които се рекламират като едва ли не "млякото, без което детето ви няма как да порасне", а в него надали изобщо има мляко от крава!!! Да продават и българския си бизнес и да си бият камшика оттук - нямаме нужда от ***!Слава богу българските производители оцеляха от тази конкуренция, колкото и грешки да допускат и те - ще оцелее този, който разбере, че не може да продава *** за пари, залъгвайки, че продава еликсири...

Още от Новини
Кадър на деня за 24 май