IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дядо Коледа като инструмент за успешна маркетингова стратегия

Празниченият сезон е момент, в който потребителите очакват промоции, посочи Георги Малчев, управител на Xplora.bg

12:02 | 21.12.18 г. 2
Дядо Коледа като инструмент за успешна маркетингова стратегия

Факт е, че образът на Дядо Коледа е един от най-силните символи в рекламата. Той е много ясно обвързан, наложен от една компания, но след това се ползва от много други. Това каза Георги Малчев, управител на Xplora.bg – агенция за интегриран дигитален маркетинг със слоган human digital. В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той коментира какво е потребителското поведение на хората преди празниците.

"Част от хората планират много методично покупките. Те пазаруват на „Черен петък“, като около 16% от тях са си направили покупките за Коледа до края на черния петък, показват данни от САЩ. Хелоуин, Коледа и Великден са развити и надградени от търговците, защото за тях това е комуникационен повод и момент, в който хората очакват промоции. Това променя поведението на хората”, коментира Георги Малчев.

Той цитира данни на IBM от 2017 г. и 2016 г., според които около 70% от хората са готови да помислят за нови брандове около Коледа.

Георги Малчев смята, че само 10% от хората ще подарят над десет подаръка.

Повечето хора ще подарят само на най-близките, посочи експертът, който има над 15 години опит в маркетинга, комуникациите и бизнес развитието.

Колко от потребителите се насочват към дигиталното пазаруване?

Повече от разговора с Георги Малчев може да проследите във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 0
majnata
преди 5 години
да бе ... Господ създал кока колата преди водата ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Императорът
преди 5 години
Ей-затова харесвам Coca cola. Тя притежава - в маркетингов смисъл - и тоя тип: Коледа - и червеният цвят. Дори може да се каже, че Coca cola са ИЗМИСЛИЛИ червеният цвят.Иначе мене др. Мраз по ме кефи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още