Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Diageo има апетит за придобиването на още премиум брандове

Изпълнителният директор на компанията твърди, че в момента потребителите търсят по-качествен алкохол

Diageo има апетит за придобиването на още премиум брандове

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Производителят на алкохолни напитки Diageo има апетит към още придобивания на премиум марки, след като в последните месеци купи няколко фирми в този сегмент в САЩ и Великобритания, пише CNBC.

През август компанията обяви, че ще купи Aviation American Gin – бранд, който отчасти е собственост на актьора Раян Рейнолдс, в рамките на сделка за около 610 млн. долара.

Още по темата

През октомври тя разкри, че сключва споразумение за британската Chase Distillery, която произвежда джин и водка от британски картофи и ябълки. Стойността на сделката не е обявена.

Стратегията за придобивания е свързана с факта, че хората искат да консумират по-добър алкохол, не повече, посочва главният изпълнителен директор на компанията Айвън Менезис. По думите му тази тенденция се наблюдава през коронавирусната пандемия.

Менезис допълва, че въпросната тенденция е „най-големият източник на стойност за компания като Diageo“, защото хората пият по-качествен алкохол.

„Искаме да продължим да добавяме към растежа и маржа на бизнеса, като придобиваме бързо растящи брандове с висок марж в премиум сегмента на пазара... и търсим още такива. Но става въпрос за намирането на качествени марки, които могат да се развиват повече от десетилетие“, твърди той.

През 2017 г. Diageo купи марката текила Casamigos, която е съоснована от Джордж Клуни. Стойността на сделката беше близо 1 млрд. долара, а Менезис твърди, че компанията се справя „изключително добре“.

През септември изпълнителният директор заяви, че възстановяването от пандемията „варира в зависимост от пазара“ и бизнесът наблюдава „постепенно подобрение“ на органичните нетни приходи от продажби и оперативната печалба за първата половина на фискалната 2021 година спрямо втората половина на 2020 г.

„Оставам много уверен, че основите на нашия бизнес продължават да са силни. Ако погледнете към Китай в момента, където нещата са почти нормални, ще видите, че нашият бизнес се представя добре там, хората отново се социализират извън домовете си“, коментира Менезис.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Затегнатият трудов пазар в САЩ принуждава McDonald's да вдига заплатите