IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Disneyland и „Цар Лъв“ дадоха тласък на печалбата на Walt Disney

Компанията се опитва да трансформира от водеща сила сред кабелните телевизии в лидер на препълнения пазар на видео стрийминг

16:51 | 08.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Благодарение на популярните тематични паркове Disneyland, както и на римейка на филма „Цар Лъв“, печалбата на Walt Disney надвиши очакванията на анализаторите в четвъртък.

В същото време компанията похарчи по-малко от предвиденото за присъединяването си към света на стрийминг услугите.

Печалбата на акция e 1,07 долара на коригирана основа, спрямо очакваната от Refinitiv цена от 95 цента, съобщават от CNBC.

Disney се опитва да трансформира от водеща сила сред кабелните телевизии в лидер на препълнения пазар на видео стрийминг, доминиран от Netflix. Услугата за дигитално забавление Disney+ предстои да дебютира във вторник.

Disney+ първоначално ще се разпространява в САЩ, Канада и Холандия. На 19 ноември услугата ще стартира в Австралия и Нова Зеландия, а на 31 март и в няколко страни в Западна Европа, заяви главният изпълнителен директор Боб Игер, цитиран от Ройтерс.

Приложението Disney + ще бъде достъпно чрез широк спектър от смарт телевизори, мобилни телефони и стрийминг устройства, включително устройствата на Amazon, Samsung Electronics и LG Electronics, споделя още Игер.

Отдел директни продажби, както и международният отдел на Disney, който включва ESPN+ и Hulu, отчитат оперативна загуба от 740 млн. долара от юли до септември, сравнено с 340 млн. долара от предходната година, но все пак по-малко от прогнозираната от Disney загуба от 900 млн. долара.

Търсейки широка аудитория от всички възрасти, Disney+ ще предложи голямо разнообразие от телевизионни предавания и филми от Disney, Pixar Animation, Marvel Studios, Star Wars и National Geographic Channel, както и оригинални програми като сериалa “Училищен мюзикъл“. Това ще струва 7 долара на месец -  по-малко от таксата за най-популярния план на Netflix, която е 13 долара.

Disney се сблъсква с няколко конкуренти, включително току-що стартиралата услуга от Apple, както и предложенията на WarnerMedia и Comcast през следващата година.

За току-що завършилото тримесечие отделът за тематични паркове и потребителски продукти на Disney отчете 17% ръст на оперативната печалба до 1,4 млрд. долара, обусловен от продажбите на стоки от филмите „Замръзналото кралство“ и „Играта на играчките“ и по-високите разходи на посетителите на Disneyland в Калифорния.

Филмовото студио извлече голяма полза от римейк вариантите на „Цар Лъв“ и „Аладин“, както и от продължението на Pixar „Играта на играчките 4.“ Печалбата на подразделението се повиши със 79% до близо 1,1 млрд. долара.

Отделът за медийни мрежи на компанията отчете 3% спад в оперативните приходи до 1,8 млрд. долара, споделиха от Disney.

Общите приходи нараснаха с 34% до 19,1 млрд. долара, като средната оценка на анализаторите от миналата година е била за 19,05 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още