Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

dm България с инвестиции за почти 7 млн. лева за последната година

Компанията увеличава приходите си за годината с 12% до почти 175 млн. лева

dm България с инвестиции за почти 7 млн. лева за последната година

Снимка: EPA/RONALD WITTEK

dm България отчете приходи от близо 175 млн. лева за финансовата 2021 г., която за компанията приключва в края на септември. Това представлява 12% ръст на годишна база, поясняват от компанията.

„Ние сме много горди, че в тази, изпълнена с предизвикателства, година отбелязахме рекордни приходи от близо 175 милиона лева, което ни прави безспорен лидер в сектора у нас по този показател. Ние ще продължим развитието на мрежата си в нови градове и през следващите месеци ще празнуваме откриването на 100-я dm магазин в България“, казва Андрей Петров, председател на Борда на управителите на dm България.

dm България е част от компанията за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm drogerie markt, която за финансовата 2020/2021 година отбелязва приходи в размер на 12,265 млрд. евро, което е ръст от 6,5% на годишна база.

Още по темата

Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита ръст на приходите от 8,4% до 3,227 млрд. евро. Общо магазините на концерна dm са 3862, а служителите са повече от 66 000. През следващата финансова година компанията ще навлезе и на пазара в Полша, с което броят на страните, в които развива своята дейност, ще нарасне до 14.

През изминалата финансова година dm България е вложила 6,7 млн. лева в България, което е ръст от 24% на годишна база. Те са реализирани основно за разширяване и модернизиране на филиалната мрежа, а в последните 12 месеца са открити 6 нови магазина. Така към края на септември dm има 93 магазина в 30 града. Плановете на компанията са през следващата финансова година броят на магазините да надхвърли числото 100, а градовете, в които има dm филиали, да станат 40.

Пандемичната 2020/2021 г. е довела и до промяна в търсенето на хората. Допреди Covid пандемията най-търсени са били декоративната козметика, боите за коса и шампоаните. В последните 12 месеца най-търсените продукти по приходи са различни видове спирала за очи. Те заемат 1-о, 3-о и 7-о място в класацията на десетте най-продавани стоки „dm топ 10“. На второ място са непромокаеми предпазни маски за многократна употреба.

През изминалата година важно направление в дейността на dm е „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента. В резултат на това за първи път компанията е предложила в България 14 продукта с неутрално въздействие не само върху климата, но и върху околната среда - продукти за грижа за лице и тяло, за дамска хигиена, перилни и почистващи препарати и тоалетна хартия. Продуктите от марките alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE и Sanft&Sicher са разработено в партньорство с Техническия университет в Берлин. При нейното създаване подробно са анализирани, и впоследствие намалени, влиянията върху природата по време на целия жизнен цикъл на един продукт - от добиването на ресурсите през материалното му производство и транспорта до изхвърлянето на опаковката му след употреба.

dm продължи и да разширява асортимента си с продукти, които са екологична алтернатива на конвенционалните. Пример за това са бамбуковите четки за зъби и клечки за уши в категория „Лична хигиена“, бамбуковите сламки при продуктите за дома и бебешките комплекти за хранене за многократна употреба. Щадящо природата решение е и опаковките при кремовете, шампоаните и душ геловете да се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те да са рециклируеми. Целта на dm е до 2025 г. минимум 90% от пластмасовите опаковки на нехранителните продукти от dm марките да съдържат поне 30% рециклиран материал.

Компанията въведе и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка, като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал. Допълнително до 2025 г. 90% от опаковките на продуктите от dm марките трябва да бъдат рециклируеми. Още по-амбициозна е целта най-малко 70% от съдържанието на опаковките да може да се рециклира до висококачествен материал.

dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес марката dm е представена в 13 страни в Европа. dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки във Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 93 магазина в 30 града в страната, а служителите на компанията са над 880. Асортиментът на dm обхваща над 16 000 дрогерийни стоки.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Betano casino: Каква ще бъде 2022 година за хазартната индустрия