IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Емоционалното харчене на пари по празниците нараства с 49% за последните 3 г.

Парите не са от значение, когато пазаруваме за любимите хора, сочи годишното проучване “Mastercard Love Index”

12:58 | 13.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Емоционалното харчене на пари по време на празници бележи ръст от 49%, показват данни от годишното проучване “Mastercard Love Index”, което анализа на разплащателните трансакции за последните три години в 200 територии.

Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света усещат духа на Св. Валентин и харчат повече от всякога по време на най-романтичния ден в годината, пише в изследването. 

Макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и Св. Валентин – трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37%, отчитат от Mastercard.

Данните показват още, че по-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13 февруари акумулира 47,7 млн. от трансакциите през последните три години. 

Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014 г. досега. 

Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014 г. до 2016 г.  Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст. 

Според данните повечето от харчовете по време на Св. Валентин в Европа са за хотели или мотели – 35%, което бележи 50% ръст за три години. В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19% от покупките за Св. Валентин се извършват през сайтове за електронна търговия. Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години.

В САЩ обаче, харчат предимно за храна – 44% от изразходваните средства за празника на влюбените отиват за ресторанти, показва проучването, като ръстът за последните 3 години е над 130%.

В Латинска Америка пък се отчита 66% увеличение на покупките на бижута и 271% нарастване на покупките на цветя от 2014 г. насам.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още