IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ermenegildo Zegna излиза на борсата със SPAC компания

Сделката оценява производителя на дрехи на 3,2 млрд. долара

11:57 | 19.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Модната компания Ermenegildo Zegna излиза на борсата чрез сделка с компания за придобиване със специална цел (SPAC), която оценява италианския производител на дрехи на 3,2 млрд. долара, съобщава Bloomberg.

Zegna иска да набере 800 млн. долара при сливането си с Investindustrial Acquisition Corp., чийто главен изпълнителен директор е Серджо Ермоти, бивш главен изпълнителен директор на UBS Group AG.

Семейство Зеня ще контролира 62% от новото обединение, а акциите му ще се търгуват на Нюйоркската фондова борса.

Решението представлява стратегическа промяна за 111-годишната компания и става факт на фона на продължаващото консолидиране на компании за луксозни стоки. През 2018 г. Capri Holdings придоби Versace, а по-рано тази година бе завършена рекордната сделка за покупката на Tiffany & Co. от LVMH. Подходът на Ermenegildo Zegna обаче е различен и ще позволи на досегашните акционери да запазят контрола си.

„Семейство Зеня ще остане начело на компанията“, заяви главният изпълнителен директор Ерменеджилдо Джилдо Зеня, който е и внук на основателя. По думите му компанията ще продължи да инвестира, тъй като иска да стане водеща марка в мъжкото облекло.

Основана първоначално като производител на платове през 1910 г. от Ерменеджилдо Зеня в Триверо, компанията се превърна в известен моден бранд при третото и четвъртото поколение Зеня начело. През 2018 г. Zegna придоби Thom Browne в опит да привлече по-младите купувачи, удвоявайки приходите на марката. Миналия месец компанията сключи сделка за партньорство с Prada за инвестиция в производител на кашмир, докато компаниите за луксозни стоки се опитват да засилят контрола върху веригата си на доставки.

Zegna управлява 296 магазина в 80 държави, като прогнозите за тази година са продажбите да се възстановят до нивата от 2019 г.

Италианските луксозни брандове също бяха засегнати от блокадите заради коронавируса, като някои потърсиха подкрепата на по-големи групи, включително LVMH. Наскоро Salvatore Ferragamo привлече главния изпълнителен директор на Burberry Марко Гобети.

Популярните в САЩ SPAC компании привличат все по-голям интерес и в Европа. Миналата седмица SPAC подкрепи семейството милиардери Пино в набирането на 275 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:26 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още