Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

EssilorLuxotica все пак реши да придобие GrandVision на първоначалната цена

Отношенията между двете компании се влошиха заради кризата с Covid-19

EssilorLuxotica все пак реши да придобие GrandVision на първоначалната цена

Снимка: Bloomberg L.P.

Италиано-френската корпорация EssilorLuxottica ще осъществи планираното придобиване на нидерландския търговец на очила GrandVision за 7,3 млрд. евро при по-рано договорената цена. С това се слага край на спора между двете страни, след като пандемията засегна части от индустрията за потребителски стоки, предава Ройтерс.

EssilorLuxottica твърди, че ще уважи покупната цена от 28,42 евро, първоначално договорена през юли 2019 г., за всяка акция на GrandVision. Това се случва седмица след като купувачът заяви, че разглежда опциите си.

Производителят на очилата Ray-Ban си спечели по-добра позиция в предоговарянето на сделката благодарение на съдебно решение, което можеше да ѝ позволи да промени условията. В крайна сметка купувачът реши, че „стратегическата обосновка на сделката остава силна и непроменена“, коментира главният изпълнителен директор Франческо Милери.

„Беше крайно време“, пише Лука Солка, анализатор на Sanford C Bernstein & Co. „Приветстваме решението за продължаване на сливането без отстъпки, тъй като ясната оценка на бизнес обосновката и стратегическата перспектива надделява над бързината на преговорите.

Цената на акциите на GrandVision нарасна с 14% до 28,20 евро в ранната търговия в Амстердам, а стойността на книжата на EssilorLuxottica се повиши с 0,8% в Париж.

Отношенията между двете компании се влошиха след пандемията, което накара купувача да съди GrandVision относно информация за бизнес представянето на фирмата по време на здравната криза.

Със своята мрежа от повече от 7000 международни магазина GrandVision ще помогне на EssilorLuxottica да засили доминацията си на глобалния пазар на очила, дори и след като блокадите и насочването към онлайн търговията отслабиха значението на физическите търговски обекти.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
САЩ започва да оценява предимствата на електрическите велосипеди