Швейцарският концерн Nestle най-сетне намери купувач на обявения отдавна за продажба свой американски сладкарски бизнес. Компанията продава бизнеса си на производителя на известния лешников крем за мазане Nutella – Ferrero, за 2,8 млрд. долара, обяви базираният до Женева производител.
Сделката трябва да бъде завършена до края на първото тримесечие. Nestle обаче продължава да държи на своя международен сладкарски бизнес и ще го доразвива, особено марката KitKat, пояснява концернът.
През 2016 г. швейцарската компания генерира в сладкарския си бизнес в САЩ приходи в размер на около 900 млн. франка, което представлява около 3 на сто от общите приходи на Nestle в САЩ. Американският сладкарски бизнес е най-големият в света, като според bis World се оценява на 8 млрд. долара.
За новия изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер сделката е важна стъпка за отдалечаване от шоколада, а с трансакцията Ferrero става третият по големина производител на сладкарски изделия в САЩ след конкурентите Mars и Hershey, коментира DPA. Според вътрешни източници и Hershey е бил сред кандидатите за подразделението.
След сделката италианският концерн ще придобие добре известни на американските потребители марки, като Butterfinger, Baby Ruth, Crunch, Nerds и Runts .
Новият директор на Nestle Шнайдер подложи сладкарското подразделение на проверка през миналата година и обяви, че компанията ще го продаде. Мениджърът, който преди беше директор на германската компания Fresenius, възнамерява да ускори ръста на Nestle, да я освободи от бизнеса с малък марж и залага на многообещаващия бизнес със здравословни продукти.
Според медийни публикации Nestle е фаворит за придобиването на бизнеса на продукти за здравето без рецепти на базирания в Дармщад германски концерн Merck.
Италианската компания, която освен Nutella произвежда и шоколадите Kinder и бонбоните Ferrero-Rocher, е поела по пътя на придобиванията. Основаната през 1946 г. в Италия семейна компания купи само преди няколко месеца американския производител на нешоколадови сладкарски изделия Ferrara. Ferrero уточни, че новият му актив е третата по големина в САЩ компания от този бранш, популярна с желираните бонбони Brach's за Хелоуин и Black Forest Organic.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден