Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Френските производители на шампанско спряха бойкота на Русия

Това се случва въпреки новото правило в страната съдържанието на бутилките да се описва като пенливо вино на гърба на етикета

Френските производители на шампанско спряха бойкота на Русия

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Русия спечели първия рунд от битка за това какво представлява шампанското, след като френските производители се съгласиха да възобновят износа и да се съобразят с противоречиво местно правило за етикетите, предава Bloomberg.

Лоби, представляващо френската индустрия за производство на шампанско, реши да отмени бойкот върху доставките към Русия от 15 септември. Производителите се съгласиха да променят етикетите на гърба на бутилките, така че да те да описват съдържанието като пенливо вино, съобщи един от ръководителите на Интерпрофесионалния комитет по виното в Шампан.

„Решихме да инвестираме в дипломация, за да намерим решение. Битката далеч не е приключила и може да се окаже дълга“, заяви Жан-Мари Барилер.

Още по темата
Ходът на Франция е предприет, въпреки че Русия не съобщава дали ще промени закон от юли, предоставящ изключителни права върху термина „шампанско“ на бутилки с пенливата течност, които са местно производство. Законът разгневи производителите на френско шампанско, които са известни с яростната си защита на географското наименование, водещо началото си от североизточната област Шампан, където се отглежда виното.

Лобистката група CIVC, чието мото е „Шампанското идва само от Шампан, Франция“, изрази възмущението си от руското правило. Най-малко 95% от производителите са се подчинили на бойкота, казва Барлиер. Тези, които не са го направили, са изпълнявали само предварително платени поръчки.Обратът цели да „задоволи потребителите в Русия и да не наказва продажбите“, отбеляза Барлиер.

Moet Hennessy на френския гигант LVMH беше сред производителите, които спряха доставките. Нейните брандове включват Dom Perignon, Ruinart, Moet & Chandon и Krug.

Според руското правило френските производители все пак могат да използват латинските букви за шампанското на основния етикет. Но бутилките трябва също така да съдържат определението „пенливо вино“ на кирилица на гърба на етикета.

Френското правителство се противопостави на руския закон, като външният министър Жан-Ив Льо Дриан заяви, че ще обмисли дали постави въпроса пред Световната търговска организация. Европейската комисия също заяви, че ще прецени дали законът нарушава ангажиментите на Русия към СТО.

Русия е на 15-о място сред най-големите пазари по стойност за френските производители на шампанско, сочат данни а CIVC за 2020 г. Пазарът се оценява на 35 млн. евро спрямо над половин милиард евро за САЩ, който е водещият пазар за износ.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nike понижи прогнозата си за продажбите заради проблеми с доставките