Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Gap се отказва от плана за отделяне на Old Navy

Решението е значителна промяна в курса на управление на компанията

Gap се отказва от плана за отделяне на Old Navy

Източник: Ройтерс

Aмериканският търговец на дребно Gap, който търси нов главен изпълнителен директор, заяви, че се отказва от плановете си да отдели Old Navy като самостоятелна компания, съобщава Bloomberg.

Планът, обявен под ръководството на Арт Пек, беше Old Navy  да се отдели с предположението, че бързият растеж  на марката не се отразява в цената на акциите на Gap. Резултатите на Old Navy обаче се влошиха през последните тримесечия и Пек беше отстранен като изпълнителен директор в края на миналата година.

Положените усилия в подготовката на отделянето са осветили проблеми като оперативната неефективност и други области, които имат нужда от подобрение, заяви Робърт Фишър, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на Gap.

„Научихме много неща и възнамеряваме да управляваме компанията Gap с по-строг и трансформационен подход, който дава повече власт на нашите марки, отбелязващи растеж - Old Navy и Athleta - и се фокусира по подходящ начин върху рентабилността на Banana Republic и марката Gap“, добави още той.

Компанията заяви, че очаква печалбата през 2019 г. да надвиши предишната прогноза в диапазона между 1,70 и 1,75 долара на акция .

От компанията също обявиха, че Нийл Фис, президент и главен изпълнителен директор на марката Gap, ще напусне компанията. През последните години Gap се бори да открие своята идентичност. „ Gap е загубила своята идентичност“, казва Пунам Гоял, анализатор на търговията на дребно в Bloomberg Intelligence. Според него от бранда трябва да си отговорят на въпросите кои са Gap и кого се опитват да привлекат.

Решението е значителна промяна в курса на управление на компанията. Ден след оттеглянето на Пек през ноември миналата година от Gap заявиха, че бордът „продължава да вярва в стратегическата обосновка на планираното отделяне и то продължава по план“.

Въпреки това анализаторът на Jefferies Рандал Коник постави под въпрос отделянето по-рано този месец, питайки дали то „продължава да има стратегически смисъл“, като се имат предвид „наскоро постигнатите резултати“.

Възможно е цената на „раздялата“ да е била проблем. От Gap споделиха в презентация през септември, че отделянето ще създаде еднократни разходи между 400 и 450 млн. долара.

По статията работиха: Десислава Йорданова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Японски компании подкрепят своите продажби в Китай с реклами на живо