IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Gap ще опита да отговаря на модните тенденции по-бързо

Приходите и печалбата на американския ритейлър намаляват през второто тримесечие

10:25 | 22.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Gap Inc. ще заимства модел от сферата на бързата мода (т.нар. fast fashion), който използват други ритейлъри, пише MarketWatch.

Базираният в Сан Франциско търговец на облекла, който отчете спад на тримесечните приходи и печалба, възнамерява тази пролет да пробва малка партида от продуктите си в своите магазини и след това бързо да поръча други, ако стоките се продават.

Популяризиран от веригите за бърза мода, измежду които H&M, моделът позволява на ритейлърите да променят тенденциите и бързо да се адаптират към променящото се поведение на купувачите. Стратегията доведе до обрат в опитите за преструктуриране на звеното Old Navy, което бележи серия от ръст на продажбите. Тази пролет ще бъде първата, в която Gap ще използва стратегията в едноименното си поделение, където продажбите не вървят.

Главният изпълнителен директор Арт Пек коментира, че компанията се опитва да въведе тази възможност, колкото се може по-бързо.

Редица ритейлъри разчитат на модел, при който е нужна поне година, за да пристигнат продуктите, и който бързо остарява. Това прави трудно поръчването на стоки, които се продават добре, и изтеглянето на такива, които не се продават добре.

В опит да доставя стоките по-бързо Gap нае нови директори и затвори зле представящи се магазини.

През второто тримесечие печалбата на компанията намаля до 219 млн. долара от 332 млн. година по-рано, отчасти заради разходите, свързани с преструктурирането на бранда Gap. Американската компания очаква разходите по това перо да възлязат на 130-140 млн. долара през тази година.

Приходите от продажбите пък се понижават с 2% на годишна база до 3,9 млрд. долара. Продажбите, изключвайки тези в новите магазини или затворените локации, спадат с 6% в Gap и с 4% в Banana Republic. Old Navy продължава да е светлинката в тунела с ръст на продажбите от 3 на сто.

Същевременно брутният марж се свива до 37,4% от 39,4% преди година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още