IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Главните улици в Париж продължават да привличат луксозните марки

Миналата година в Града на светлината са отворени най-много луксозни магазини в света

15:00 | 04.07.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Едно от малкото добри места за търговските площи тези дни са главните улици в големи градове, където луксозните марки все още са склонни да плащат космически наеми, за да рекламират дизайнерските си дрехи, аксесоари, обувки и други стоки, пише Wall Street Journal в свой материал.

А най-добрите главни улици за луксозните марки днес се намират в Париж. Миналата година във френската столица са отворени повече луксозни магазини от който и да е друг град в света, като те са съставлявали 5,6% от общия брой отворени дизайнерски магазини в света, сочат данни на консултантската компания Savills.

През октомври Louis Vuitton откри новия си флагмански магазин на площад „Вандом“ в историческа сграда близо до хотел Ritz, която е построена от архитекта, отговарящ за Версай. Проектиран от Питър Марино, магазинът е лабиринт от стаи с произведения на изкуството, пространство за частни срещи и за любители на Instagram, които искат да заснемат последните творби на творческия директор Никола Гескиер.

В близост до магазина на Louis Vuitton конкурентната луксозна марка Chanel бавно придобива в последните десет години по-малки обекти около историческия си дом на улица „Камбон“ 31 и планира да създаде най-големия си магазин в Париж, а вероятно и в Европа. Реновираният флагмански магазин, който трябва да отвори врати по-късно тази година, ще включва офиси, изложбени зали и музейни пространства, както и ателиета за дрехи по поръчка.

Решението на Vuitton и на Chanel да купят имоти, вместо да ги наемат, отразява дългосрочният им ангажимент към физическите магазини, казва Фостин Годбер от отдела за търговски площи в Париж на Savills. “Луксозните марки са готови да плащат огромни суми, за да притежават сградата, защото знаят, че ще останат там за дълго време“, казва тя.

Инвестициите отразяват различните пътища на марките за търговия на дребно, като луксозните брандове са подкрепени от китайските потребители, въпреки че секторът като цяло остава под обсадата на онлайн конкуренцията. Въпреки че продажбите в някои луксозни магазини не са достатъчни, за да оправдаят високите разходи, търговците на дребно все още смятат местоположението за безценно за целите на маркетинга и брандинга.

За Париж водещата позиция сред най-желаните улици в света показва завръщането на града като модна и туристическа Мека близо три години след терористичните атентати, заради които броят на посетителите рязко намаля и това засегна оборотите на търговците на дребно.

„Когато хотелите са пълни, бутиците също са пълни“, казва Годбер. „Международните туристи са по-важен двигател на продажбите на луксозни стоки откогато и да било. А модните къщи са готови да ги приемат с отворени обятия“, допълва тя.

Азиатските клиенти помагат особено на търговците на дребно в града. „Париж приема повече китайски посетители от който и да било друг европейски град“, казва Мери Хикли, директор на отдел „Изследване на търговските площи в Европа“ в Savills. Те идват заради по-ниските цени в сравнение с родния им пазар и за да са сигурни, че не купуват фалшиви стоки“, допълва тя.

Собствениците на имотите обират печалбите. Наемите на луксозни магазини на главните улици в Париж са нараствали с около 9% на година между 2013 г. и 2017 г., казва Роб Уилкинсън, главен изпълнителен директор на AEW Europe SA, отдел на компанията за управление на активи AEW Global. „Но те до голяма степен са раздвоени между луксозните и по-обикновените магазини, които са повлияни от електронната търговия“, допълва той.

Някои инвеститори се възползват от високите цени, за да обявят имоти за продажба. Базираната в Ню Йорк компания Thor Equities LLC, която придоби половин дузина имоти в Париж в последните години, продаде два флагмански магазина на Rue de Rennes миналата седмица. Тя също така продаде неотдавна безистен с дизайнерски магазини на крайбрежния булевард „Кроазет“ в Кан, наети от Burberry, Bottega Veneta и Saint Laurent.

Не всички главни улици обаче преживяват същия бум. В Ню Йорк наемите на емблематичното Пето авеню са намалели с 0,5% през първото тримесечие на 2018 г. спрямо същия период на предходната година, сочат данни на консултантската компания CBRE.

И макар че луксозните марки се оказаха по-устойчиви на онлайн конкуренцията от останалите, това може да се промени. До 2025 г. 25% от луксозните стоки може да бъдат продавани онлайн, показва доклад на компанията Bain & Co.

Париж, разбира се, е средище на модата и търговията на дребно от векове. Финансовият министър на Луи XIV Жан-Батист Колбер се шегува през 1665 г., че „модата за Франция е това, което златните мини на Перу са за Испания“. Но в последния четвърт век видът и усещането за луксозно пазаруване във френската столица се промениха.

Луксозните марки колонизираха нови райони, може би най-успешно в Маре, казва Вероник Ноке, ръководител на отдел „Търговия на дребно“ във френския клон на консултантската компания JLL. А прочути търговски улици се модернизират, като Hermès превърна плувен басейн от 30-те години на миналия век в наподобяващ пещера магазин на улица „Сен-Жермен-де-Пре“ преди седем години, а Balenciaga и Dior неотдавна отвориха нови магазини на булевард „Монтен“.

„Видът на новите флагмански магазини стана почти толкова важен, колкото продукта. И те са основна част от мултиканалната стратегия“, казва Годбер от Savills.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още