IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Година преди Световната купа телевизиите в Русия още нямат права за излъчване

Телевизионните мрежи отказват да платят сумата от 120 млн. долара на FIFA за правата за излъчване на футболните мачове

16:00 | 04.04.17 г.
<p>
	Ремонтът на един от стадионите в Русия<em>. Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Ремонтът на един от стадионите в Русия. Снимка: Архив Ройтерс

Русия инвестира 639 млрд. рубли (11 млрд. долара) в подготовката за домакинството на Световната купа по футбол през 2018 г. Ако местните телевизионни мрежи обаче не постигнат сделка за правата за излъчване, жителите на страната може така и да не видят играта, коментира Bloomberg.

Само 14 месеца преди турнира управляващият футболен орган FIFA все още търси телевизионна мрежа, която да излъчва мачовете в страната домакин. Държавните телевизионни канали са отказали да платят цената на FIFA от 120 млн. долара, което е над три пъти повече от сумата, платена от местните телевизии за излъчване на предишната Световна купа. Застоят на преговорите означава също, че местните телевизионни права за Купата на конфедерацията през 2017 г. - състезание между 8 отбора, което започва след три месеца, също не са продадени.

„Ако FIFA чака някой от правителството да дойде с торба пари и да им плати, сключването на сделка ще отнеме известно време“, казва Пьотр Макаренко, ръководител на спортната маркетингова агенция в Москва Telesport, която предоставя пазарни анализи на руските канали за преговорите им с FIFA. “Не е необичайно цените да се вдигат за всеки турнир, но не и с 200 процента“.

FIFA вече е отхвърлила обща оферта от Канал 1, VGTRK и Match TV – три държавни канала, които излъчваха миналогодишното европейско първенство, заяви продуцентът на Канал 1 Александър Файфман за ТАСС през февруари.

Преговорите продължават, каза единствено FIFA в свое изявление.

Местна телевизия, която да излъчва мачовете, обикновено се определя години преди турнира. FIFA се нуждае от мрежа, която може да рекламира игрите в Русия и да осигурява част от инфраструктура за излъчване на събитието на милиардите фенове по света. Каналът за игрите в Бразилия през 2014 г. бе избран осем години преди първенството.

Сделката е ранен тест и за новия президент на FIFA Джани Инфантино, който води кампания с обещание за разпределянето на по 5 млн. долара на всяка от 211-те национални футболни федерации. Провалът да изпълни това обещание може да засегне надеждите му за преизбиране през 2019 г. FIFA прогнозира приходи от 5,5 млрд. долара от събитието в Русия, което е със 700 млн. долара повече от игрите в Бразилия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:32 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още