IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Голямата цел на Diageo - индийският пазар

Британският алкохолен гигант е отправил предложение за купуване на дял от индийската United Spirits

10:53 | 16.04.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Британската компания за производството на алкохол Diageo разкри във вторник, че е направила предложение на индийската United Spirits да поеме контрола над нея срещу сумата от 1,9 млрд. долара. Това е новият опит на алкохолния гигант да си осигури господстващо положение на най-големия пазар на уиски в света.

Diageo е изявила желание да придобие 26% от United Spirits, а в замяна е предложила да плати по 3030 рупии (около 50 долара) за акция. Ако сделката е успешна, общият дял на Diageo в компанията ще нарасне до 54,78%. Подобен ход ще даде на британската фирма дългосрочен стратегически контрол върху най-големия производител на спиртни напитки в Индия, пише Wall Street Journal.

Предложението е най-новата глава в корпоративната история на компанията. През 2012 г. Diageo първо се опита да купи 52% дял от United Spirits за 2 млрд. долара. Съгласно това споразумение Diageo планираше да купи 27,4% от индийската компания от нейния председател Виджай Маля, а другите 26% да си набави чрез свободно купуване на акции от борсата. 

В крайна сметка Diageo успя да купи малко над 25% дял директно от Маля. Но когато миналата година компанията се опита да купи други 26% на свободния пазар, офертата ѝ за 1440 рупии за акция (цена под тази на акциите на United Spirits), не срещна особен интерес от страна на инвеститорите. Оттогава Diageo успя да се сдобие с дял от още 3,76%.

Офертата, направена във вторник, е на стойност два пъти по-голяма от тази на предишната оферта. United Brewers Group, която е управлявана от Маля, отказа коментар по случая.

Само преди три месеца японската компания за спиртни напитки Suntory Holdings сключи сделка за 13,6 млрд. долара за купуването на американската Beam. От своя страна, изпълнителният директор на Diageo Иван Менезес заяви, че компанията няма да остане безучастна, докато най-големите ѝ конкуренти действат.

„Нашата цел е до голяма степен да разширим лидерската си позиция в индустрията“, посочи той в интервю през януари тази година. Менезес е превърнал Индия в ключова част от бъдещето на Diageo и често коментира, че тя е „основен двигател на растежа“ на британския гигант. В същото време фирмата продължава да се бори да пробие на индийския пазар, тъй като на него властват водещи марки като Johnnie Walker и Smirnoff.

Мениджърите на Diageo виждат в United Spirits начин да завладеят сегмента на ниския клас уиски на пазара, който представлява повече от половината от общите продажби на уиски в Индия. United Spirits е най-големият играч сред местните производители на алкохолни напитки. Компанията контролира около 40 на сто от пазара.

Миналият месец Менезес, който е роден в Индия, заяви на висшите мениджъри на компанията си да се съсредоточат преди всичко върху индийския пазар.

Още за алкохолния бранш вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още