IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Графика на деня: Кои са най-скъпите марки в света?

Осем от десетте челни позиции принадлежат на технологични компании

11:45 | 30.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Технологичният гигант Google беше обявен за най-скъпата марка в света в класацията BrandZ Top 100 за 2018 година. Оценката на компанията в долари за миналата година възлиза на над 302 милиарда долара, което представлява ръст от 23% в сравнение с миналата година.

В същото време китайските компании Tencent и Alibaba за първи път попаднаха в челната десетка на класацията за най-скъпите марки в света BrandZ Top 100 за 2018 година, съобщава БТА. Двете компании заемат съответно пето и девето място.

Според рейтинга търговската стойност на китайския гигант в телекомуникациите Tencent възлиза на 179 милиарда долара, което е с 65 процента повече спрямо миналата година. В същото време нематериалните активи на азиатския лидер в електронната търговия Alibaba се оценяват на 113,4 милиарда долара, които надвишават с 92 процента показателя от предишния отчетен период.

„Марките, които печелят в съвременната епоха на маркетинг проучване, включително и компании като Tencent и Alibaba, са тези, които поставят потребителите в центъра на всички свои бизнес процеси“, посочи Дорина Вана, ръководител на подразделението BrandZ към анализаторската компания Kantar Millward Brown, която се занимава със съставяне на рейтинги.

„Тези компании използват технологичните си разработки, за да разберат по-добре потребностите на клиентите и да приложат тази информация за създаването на цялостна екосистема от услуги, които могат да удовлетворят в по-голяма степен търсенето на потребителите“, добави Вана.

През 2006 година в BrandZ Top 100 присъства само една китайска компания – мобилният оператор China Mobile. През тази година в списъка влизат 14 китайски компании, като най-голям растеж сред тях отбелязва заемащият 59-о място представител на електронната търговия JD.com. Стойността на бранда на компанията през последната година се е увеличила с 94 процента до 21 милиарда долара.

Отбелязва се, че „8 позиции в първите 10 са заети от технологични компании“. В челната десетка влизат още Apple – 300,6 милиарда долара, Amazon – 207,6 милиарда долара, Microsoft – 200 милиарда долара, Facebook – 162,1 милиарда долара, Visa – 145,7 милиарда долара, McDonalds – 126,1 милиарда долара и AT&T - 106, 7 милиарда долара.

Графика с още информация можете да видите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 11:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още