Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Графика на деня: Винилът - музикалният лидер отвъд стрийминг услугите

Грамофонните плочи печелят все по-голяма популярност като физически носител в дигиталната ера

Графика на деня: Винилът - музикалният лидер отвъд стрийминг услугите

Снимка: pixabay.com

Макар че продажбите на албуми като цяло постепенно намаляват в САЩ през последното десетилетие, докато потребителите все повече се насочват към стрийминг услугите, грамофонните плочи печелят все по-голяма популярност като физически носител в дигиталната ера, пише Statista.

Между 2007 и 2021 г. продажбите на албуми са намалели от 501 млн. до 109 млн., сочат данни на MRC Data.

Продажбите на грамофонни плочи в същото време обаче са се увеличили от 2,5 млн. до 41,7 млн., превръщайки винила в големия победител в стрийминг епохата. Освен че продажбите на винил в САЩ растат за 16-та поредна година, те са скочили с над 50% през 2021 г.

Както показва графиката, продажбите на CD-та са спаднали рязко през последното десетилетие, а епохата на дигиталните албуми бе съкратена с появата на стрийминг услугите. Интересното е, че продажбите на грамофонни плочи са задминали както продажбите на компактдискове, така и на онлайн албуми, с което виниловите плочи се превръщат в най-популярния формат отвъд стрийминг услугите.

Макар че албумите губят своето значение през последните години, тъй като стрийминг услугите прокарват списъци с песни, базирани на слушането, някои музикални фенове все още ценят работата, които някои артисти влагат в това да създадат едно цялостно произведение на изкуството. Разглеждайки продажбите на албуми, изглежда има сериозно препокриване между купувачите на цели албуми и феновете на винила.

Infographic: Album Buyers Keep It Old School | Statista

Други графики можете да видите тук

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Премиум напитките и отварянето на баровете засилиха продажбите на Diageo