Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Графика на деня: Възходът и блясъкът на Черния петък

През миналата година в редица онлайн търговци на дребно и в България се продаваха разнооборазни стоки - от лична козметика до сглобяеми къщи и коли

Графика на деня: Възходът и блясъкът на Черния петък

Служители на каси работят в магазин на Macy's Herald Square store в Манхатън. Снимка: архив Ройтерс

Година след година ставаме свидетели на едно и също нещо в края на годината. Първо имаме „Черен петък“, след това - „Киберпонеделник“, после идват Коледа и Нова година. А в САЩ между двата празника има и Ден на благодарността.

Официално пристигаме в ежегодния спринт в края на годината. На 24 ноември търговията на дребно още веднъж ще призове тълпата, жадна за отстъпки, да отскочи до сайтовете и магазините. Много американци, но и европейци се възползват от добрите сделки или за да закупят подаръци още на първия етап от ваканционния спринт, или за да добавят ниските цени към покачващата се покупателна способност.

Статистическо проучване на Statista за навиците на купувачите през празничния сезон разкрива, че тези, които участват в лудостта "Черния петък", традиционно го правят само в ранните часове на деня. Поговорката “Рано пиле рано пее“ буквално се отплаща при тези промоции. Така че ако не принадлежите към 47-те процента, които планират да останат у дома, и търсите нов смартфон, нови дрехи или скъпи играчки за вашите деца, се подгответе да станете рано - в противен случай добрите предложения на "Черния петък" може да са изчезнали, преди да стигнете до магазините. 

С приближаването на Черния петък нетърпеливите ловци на сделки ще излязат по магазините със специфични намерения за покупки. Попадайки в магазините обаче винаги има шанс да се препънат в друга сделка, която се оказва твърде добра, за да ѝ се противопостави човек.

Резултатите от други проучване - Statista Thanksgiving & Holiday Survey 2016, показват, че типовете продукти, които най-вероятно спонтанно попадат от рафтовете в потребителските кошници на американските купувачи, са облекло, потребителска електроника и игри/ играчки.

You will find more statistics at Statista

43% от респондентите заявяват, че биха направили импулсна покупка на “дрехи, текстил или обувки", ако видят добро предложение по време на "Черния петък".

Ситуацията в България

Един от големите онлайн търговци - eMAG.bg, се подготвя за очаквания голям интерес към ежегодното събитие Black Friday, което през 2017 г. ще се състои на 24 ноември.

Ако се върнем към същия ден през 2016 ще видим, че на Black Friday са били реализирани стотици хиляди продажби на продукти – от лична козметика до сглобяеми къщи. Денят със специални цени тогава е привлякъл близо 1,640 млн. посещения на сайта, като страниците са били разгледани общо 35 млн. пъти. В резултат са реализирани продажби за близо 27,7 млн. лв. под формата на повече от 230 хил. продукта, което е ръст със 17% като сума и 30% като брой спрямо 2015 г. 

Списъкът на най-популярните категории за пазаруване през миналата година се оглавява от продуктите за дома и декорация, следвани от малките домашни електроуреди и продуктите за лична грижа и красота.

Все повече потребители използват мобилните си устройства за достъп, като още по време на миналия Black Friday те са представлявали 52,8% от всички потребители на eMAG.bg. Очакванията на мениджърите са, че тази тенденция,  затвърдила се и през изминалите месеци на 2017 г., ще се запази, и много хора ще се възползват от възможността да прегледат офертите, независимо от местонахождението си по време на треската за пазаруване на 24 ноември. 

Как изглежда Черният петък зад кулисите може да разберете от гостуването на Стефан Коларов, оперативен директор на еMag в "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria във вторник от 8,15 часа.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пътят на дървесината до електрическа китара