Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Gucci повишава цените на чантите си, за да смекчи удара от коронавируса

Луксозната модна индустрия може да се изправи пред години на несигурност заради пандемията

Gucci повишава цените на чантите си, за да смекчи удара от коронавируса

Снимка: Camilla Cerea/Bloomberg

Модната марка Gucci повишава цената на чантите си с до 9%, присъединявайки се към конкурентите си Luis Vuitton и Chanel, тъй като смята, че брандовете им ще продължат да привличат богатите, показва доклад на компанията Jefferies, цитиран от Ройтерс.

Ходът е предприет в момент, когато водещите луксозни марки в света опитват да преодолеят последиците от коронавирусната пандемия.

Луксозната модна индустрия, която играе голяма роля в икономиката на Италия и Франция, пострада тежко от блокадите, които наложиха затваряне на магазини в цял свят, и може да се изправи пред години на несигурност, тъй като приходите на много хора вероятно ще намалеят.

Анализаторът на луксозните стоки в Jefferies Флавио Кереда е сравнил цените в различни страни на две чанти Gucci – Dionysus за 2290 долара и Zumi за 2980 долара, през май и юни и установил, че ръстът на цените и на двете в Италия, Великобритания и Китай е между 5% и 9%.

Говорителка на компанията собственик на Gucci, Kering, е отказала коментар пред Ройтерс.

Още по темата
Анализаторът Кереда съобщава в доклада, че промяната на цената ще стесни пропастта между цените на чантите в Европа, които са по-ниски в сравнение с големи луксозни пазари като Китай, където купувачите се редят на опашка пред магазините след смекчаването на блокадата.

Въпреки това стойността в евро на чантите Dionysus в Китай е с 28% по-висока, отколкото в Италия след повишаването на цените. Разликата в цените на чантите Zumi в двете страни е 23%, показват данните на Кереда.

„Не сме изненадани, че Gucci, друг бранд със силно брандово влияние, следва примера с опортюнистичното повишаване на цените в опит да смекчи свиването на приходите“, коментира Кереда, който през май понижи рейтинга си за Kering от „купувай“ на „задръж“.

Chanel съобщи през май, че повишава цените на чантите си и някои малки кожени изделия в цял свят, за да отговори на повишените разходи за суровини в света, породени от нарушаването на снабдителните вериги след коронавирусната криза.

Преглед на Ройтерс на цените на чантите на звездния лейбъл на LVMH Louis Vuitton също установи ръст на цените в Европа и САЩ.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Carlsberg очаква 15% срив на оперативната си печалба за годината