IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

H&M ще отвори първия си нов бранд от три години през есента

Брандът Arket ще продава дрехи и ограничен набор от аксесоари за дома на цени малко по-високи от основната марка на компанията

14:49 | 30.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Шведската верига за облекло Hennes & Mauritz AB (H&M) обяви, че ще отвори първия си магазин с нов бранд от три години, след като компанията се опитва да съживи продажбите си на ключови европейски пазари, съобщава Bloomberg.

Първият магазин под бранда Arket ще отвори врати в Лондон през есента и ще продава дрехи и ограничен набор от аксесоари за дома на малко по-високи цени от основния бранд на компанията, заяви H&M в четвъртък. На по-късен етап ще бъдат отворени и магазини в Брюксел, Копенхаген и Мюнхен, а брандът ще се продава и онлайн, първоначално на 18 европейски пазара. В същото време модната верига обяви печалбата си за първото тримесечие, която се оказа над оценките на анализаторите.

Arket е първата нова марка на компанията от стартирането на & Other Stories през 2014 г. H&M се опитва да намери нови източници на растеж, докато се бори да поддържа темпа на по-големия си конкурент – собственика на Zara Inditex, който слага голям акцент върху онлайн търговията.

Акциите на H&M поскъпнаха с 3,6% в ранната търговия в Стокхолм, подкрепени от по-малък от очакванията спад на печалбата.

Печалбата преди данъците се е понижила до 3,21 млрд. крони (362 млн. долара), като средната оценка на анализаторите бе за 3,03 млрд. крони. Резултатите са подкрепени от по-доброто купуване на продукти и от по-малко намаления на цените, казва Ричард Чембърлейн, анализатор в RBC Europe.

Търговецът на дребно на бърза мода получава около 80% от продуктите си от Азия, където силата на долара е надула разходите за покупка на облекла, тъй като много валути в региона са обвързани с валутата. H&M се бори и с по-слаби продажби на много от „големите си пазари в Централна и Югоизточна Европа и е САЩ“, каза главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон в изявление.

Продажбите на модния бранд в България са нараснали до 148 млн. крони (15,48 млн. евро) през първото тримесечие на годината. Това представлява ръст от 10% в сравнение със същия период на миналата година.

Веригата Arket ще бъде подкрепена със селекция от външни марки, каза H&M, без да предоставя допълнителна информация. Където това е възможно, магазините ще включват и кафене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още