IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хонконг губи първенството си на пазара на луксозни швейцарски часовници

Главният изпълнителен директор на луксозната марка Panerai Жан-Марк Понтру е оптимист, че градът все пак ще се възстанови след преустановяването на протестите

12:39 | 15.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Продължаващата десетилетие лидерска позиция на Хонконг като най-голям пазар за износ на швейцарски часовници няма да продължи още дълго време на фона на ускорения растеж, който се наблюдава в други региони, според ръководителя на луксозната марка Panerai, част от швейцарската компания за луксозни стоки Richemont.

Градът, в който се наблюдава спад на туризма след месеци на протести, е готов да загуби лидерството си пред САЩ и Китай, заяви Жан-Марк Понтру, главен изпълнителен директор на Panerai, цитирн от Bloomberg.

 „Въпреки че Хонконг има много богата и многобройна местна общност плюс милиони туристи, не може да се предвиди дали ще запази това лидерство в дългосрочен план“, каза Понтру в интервю в петък в Хонконг. „Потенциалът на някои пазари достигна върха си. Разбира се, Китай ще продължи да расте. САЩ ще продължат да нарастват“, посочи той.

Хонконг е начело по продажби на швейцарски часовници до голяма степен благодарение на статута си на шопинг дестинация. С липсата на данък върху продажбите, с екзотичния начин на живот и безбройните луксозни бутици, градът се превърна в мека за купувачи от целия свят. Нещо повече, близостта му до континентален Китай дава лесен достъп на богатите потребители в страната, които искат да се сдобият с луксозни стоки.

Производителите на часовници бяха сред най-силно засегнатите от бурните протести, както и от търговската война между САЩ и Китай, които тласнаха Хонконг към рецесия. Продажбите на бижута и часовници отбелязаха спад  с 41% през септември, когато туризмът пострада. Износът на швейцарски часовници в Хонконг е намалял с 4,6% за месеца, поставяйки пазара там на второ място след САЩ.

Несугурността е повлияла значително на бизнеса на Panerai във финансовия център на Азия, според Понтру, но ударът е бил компенсиран от по-голямо търсене в континентален Китай и съседните страни.

„Хората променят навиците си да пътуват и отиват до нови дестинации", каза Понтру. „Ние компенсираме близо 100% от това, което губим в Хонконг, чрез увеличаване на големия бизнес в континентален Китай, Корея, Япония и Сингапур“, допълни той.

Panerai се присъединява към други производители на луксозни стоки, като разширява своя отпечатък в континентален Китай, за да използва най-големия потребителски пул в света. Повлияни от геополитиката и слабия юан, китайските купувачи все по-често предпочитат да правят разходите си за луксозните покупки в рамките на своята държава.

Понтру изчисляа, че три четвърти от луксозните часовници, продадени на китайски клиенти, ще бъдат закупени в пределите на страната, в сравнение с една четвърт само преди няколко години.

Основан във Флоренция, Италия, през 1860 г., Panerai вече има около 150 бутика по целия свят, включително над 50 в Китай. Производителят на часовници планира да отвори още пет магазина в Китай преди март следващата година. В перспектива има възможност за създаване на повече бутици в страната, особено на летищата, казва още изпълнителният директор.

Понтру е оптимист, че Хонконг ще се възстанови скоро след  като сблъсъците бъдат преустановени.

 „След като всичко приключи, бизнесът ще се нормализира много бързо, защото апетитът към Хонконг ще продължи да съществува“, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още