IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И Nestle предупреди за спад в рентабилността заради инфлацията

Производителят на Nespresso е в по-добра позиция от конкурентите си, тъй като продава в категории с дълъг срок на годност и силни брандове

11:06 | 17.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Швейцарската компания Nestle предупреди, че рентабилността ѝ може да намалее за втора поредна година през 2022 г., показвайки, че дори най-голямата компания за храни и напитки в света не е имунизирана срещу инфлацията при разходите, която разтърсва индустрията, съобщава Bloomberg.

Разходите за суровини вероятно ще нараснат повече тази година, отколкото през 2021 г., заяви главният изпълнителен директор Марк Шнайдер пред репортери в четвъртък, прогнозирайки, че маржът на основната оперативна печалба ще бъде 17-17,5% тази година спрямо 17,4% през 2021 г.

„Това, разбира се, е нещо, което трябва да отразим в ценообразуването ни, като това важи за всичко – за всички географии и категории“, каза той. „Почти няма място в компанията, което да е останало изключено от инфлацията в момента“.

Nestle е поредната компания, която предупреждава, че инфлацията ще „отхапе“ част от рентабилността. Unilever заяви миналата седмица, че ще отнеме две години маржът ѝ да се върне на нивата от 2021 г. Heineken предупреди в сряда, че бюджетите на потребителите са засегнати от най-лошата инфлация от десетилетие.

Прогнозата на Nestle все още оставя пространство за възможност за известно подобрение на маржа. Производителят на Nespresso е в по-добра позиция от конкурентите си, тъй като продава в категории с дълъг срок на годност и силни брандове, които улесняват прехвърлянето на по-високи разходи, каза анализаторът на Baader Helvea Андреас вон Аркс миналата седмица.

Продажбите на производителя на KitKat са нараснали със 7,5% на органична база миналата година. Анализаторите очакваха ръст от 7%. Компанията прогнозира, че ръстът на приходите ще се забави до около 5% тази година. Nestle вече увеличи ценообразуването до 3,1% през четвъртото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още