IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японска компания показа, че все още има „жажда“ за британска бира въпреки Brexit

Asahi Group планира да придобие пивоварния бизнес на британската компания Fuller, Smith & Turner за 330 млн. евро

15:40 | 25.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Японският производител на бира Asahi Group Holdings Ltd. се споразумя да купи пивоварния бизнес на британската Fuller, Smith & Turner Plc за 330 млн. долара, с което показа, че въпреки сътресенията около Brexit, все още съществува силно търсене на британски продукти от малц и хмел в международен план, съобщава Bloomberg. 

Акциите на Fuller поскъпнаха с 25% след новината за предстоящата сделка на стойност 250 млн. паунда, която включва марката London Pride, активи от производството на слабоалкохолни напитки и търговия на едро с вино.

Британската компания, от своя страна, ще се фокусира върху своя бизнес с пъбове и хотели.

Идеята на Asahi е да разшири своята дейност на територията на Великобритания, което пък противоречи на тенденцията, която се забелязва от година, а именно – изнасянето на част от производствена дейност или на целия бизнес от множество компании, застрашени от евентуален Brexit без сделка.

Опасенията за хаотично сбогуване между Великобритания и Европейския съюз (ЕС) се разпространява в най-различни индустрии, вариращи от аерокосмически бизнеси, модни представители и такива, които произвеждат крафт бири.

Главният изпълнителен директор на Airbus определи отношението на британското правителство към Brexit като „позорно“, Burberry Group Plc предупреди за пречки в своята верига на доставки, а BrewDog Plc описа развода без сделка като сценарий „страшния съд“.

В случая с Asahi всички притеснения относно Brexit са били преодолени благодарение на необходимостта на японската компания от международно разширяване.

Подобно на своите местни съперници Kirin Holdings Co., Suntory Holdings Ltd. и Sapporo Holdings Ltd., компанията е изправена пред сериозен застой в своя растеж на вътрешния пазар.

Идеята за придобиването на Asahi се основава на нейното закупуване от 2016 г. на Peroni, Grolsch и Pilsner Urquell от производителя на Budweiser - Anheuser-Busch InBev NV, чрез две поглъщания на стойност над 10 млрд. долара.

Глобалният гигант в тази индустрия наследи тези марки чрез своята сделка със SABMiller Plc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още