IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японски компании поглеждат към пазара на продукти "халал" в Малайзия

Глобалният "халал" пазар в момента се оценява на 2,3 трлн. долара, включвайки както хранителните, така и нехранителните сектори

16:13 | 15.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Японската Sumitomo Mitsui Banking Corp (SMBC) планира да подкрепи плановете на японски компании да инвестират в пазара на продукти "халал" (които са разрешени от Корана и не съдържат алкохол, свински продукти и кръв - бел. ред.) в Малайзия, предава Ройтерс, цитирайки представител на компанията.

Японските компании, работещи в сферата на храните, козметиката, логистиката, транспорта и съхранението, искат да навлязат на малайзийския пазар в опит да се харесат на мюсюлманските потребители в цял свят, казва Йошими Гунджи, ръководител на дейността на SMBC в Малайзия, за Ройтерс.

Банката планира да улесни подобни инвестиции.

Има интерес към цялата верига на доставки в индустрията с халал. Това е област, върху която SMBC силно се фокусира“, казва Гунджи. Той отказва да назове компаниите, които обмислят инвестиции в Малайзия, или да даде детайли за размера на финансирането, което може да предостави банката.

Малайзия, чието население е предимно мюсюлманско, цели да се превърне е глобален халал хъб до 2020 г., когато се очаква индустрията с продукти халал да допринася с 8,7% към БВП на страната, посочва държавната агенция Halal Industry Development Corp.

Глобалният пазар на продукти халал, който вече привлича глобални гиганти за потребителски и козметични стоки като Unilever и L‘Oreal, в момента се оценява на 2,3 трлн. долара, включвайки както хранителните, така и нехранителните сектори, казва агенцията.

За да бъдат сертифицирани като халал, продуктите не трябва да съдържат следи от свинско, алкохол или кръв и трябва да бъдат приготвени в заводи, където няма риск от зараза.

„Първо ще се фокусираме върху потоци между Япония и Малайзия, а после ще се разширим към Европа“, казва Гунджи.

Една от причините за интереса на японските компании към пазара на халал са летните Олимпийски игри, които ще се проведат в Токио през 2020 г.

„По време на Олимпиадата в Токио през 2020 г. ще има много мюсюлмански спортисти и посетители в Япония, които ще търсят продукти и услуги, сертифицирани като халал“, казва Гунджи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:16 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още