Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

IKEA обръща страницата и се разделя с каталога си

Прочутото издание излиза вече седем десетилетия

IKEA обръща страницата и се разделя с каталога си

Снимка: IKEA Facebook page

Компанията за бюджетно обзавеждане за дома IKEA обяви, че е взела емоционално решение да сложи край на традицията си от седем десетилетия и да спре издаването на своя каталог – едно от най-големите годишни издания в света. Всичко това се случва в момент, в който потребителите се насочват все повече онлайн, предава Ройтерс.

Изданието достигна пик през 2016 г., когато над 200 млн. копия от него бяха разпратени на домакинства и в магазините на IKEA на над 50 пазара.

Каталогът е издаден за първи път през 1951 г. и включва MK Wing Chair на корицата. По това време копията са 285 хил., а разпространението им е фокусирано в Южна Швеция. Последният каталог от тази година достигна 40 млн. копия.

Решението е част от усилията на IKEA да стане по-дигитална, докато потребителите търсят все повече вдъхновение онлайн и пазаруват все повече в мрежата. За 12-те месеца до края на август онлайн продажбите на IKEA са скочили с 45 на сто.

Още по темата

„Броят на копията намаля, но наблюдаваме, че хората все повече използват нашия уебсайт, приложения и социални мрежи. Каталогът става все по-малко и по-малко важен“, коментира Конрад Грус, управляващ директор на Inter IKEA Systems – подразделение на собственика на бранда Inter IKEA Group.

„Интересът към каталога намаля“, посочва той в интервю за Ройтерс.

Грус, ветеран в IKEA, който през юни зае новата си позиция, заяви, че приема емоционално решението, защото каталогът е бил голяма част от IKEA за него и за други служители, които са израснали с изданието.

„Този каталог беше толкова важно нещо за нас“, коментира той.

Каталогът традиционно представляваше голяма част от маркетинговия бюджет на IKEA, допълва Грус, но отказва да разкрие в какъв размер са средствата. Спестените пари ще бъдат насочени към онлайн реклама и към други канали.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Waldorf Astoria откри най-големия частен остров на остров на Малдивите