Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Интересът към бойните спортове и новите платформи ще върнат кикбокса на голямата сцена

Легендите в спорта Петер Артс, Ернесто Хуст, Семи Шилт и Пол Хенеси са в България за турнира SENSHI 8

гледано: 1425   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Цикличността в интереса към бойните спортове, стрийминга и новите платформи създават условия за завръщане на кикбокса към своя апогей на голямата сцена. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Пол Хенеси, президент на ISKA-EUROPE и собственик на Showsport Entertainment.

„Излъчването на кикбокс мачове е много трудно, защото телевизиите трябва да хранят рекламодателите си и да осигуряват възвращаемост за инвеститорите. Ако те не считат, че спортът ще бъде успешен и ще генерира зрителски интерес, те няма да се захванат с него“, обясни Хенеси, който се занимава със спортен и финансов мениджмънт в бойните изкуства.

За сравнение той посочи продажбата през 2016 година на UFC за 4 млрд. долара.

„Франчайзът беше продаден на „Уилям Морис Индевър“, а сега оценката е 6 милиарда. Ако го сравните с „Формула 1", която е считана за спорта на спортовете, нейните права бяха продадени по същото време, но цената там беше 3,2 милиарда“, посочи Пол Хенеси.

Четирикратният световен шампион в тежка категория в K-1 Ернесто Хуст напомни, че по време на апогея на спорта това е бил голям бизнес.

„Особено когато Питър, Семи и аз се биехме в К-1 сериите в Япония", уточни той. „В К-1 състезанията се провеждаха на Токио Доум. Това е бейзболен стадион с 50 или 60 000 места. Те се излъчваха в национален ефир и мисля, че на върха на своята популярност, рейтингът им беше 32%“, добави той.

За Пол Хенеси ММА е по-успешна верига от търговска гледна точка, тъй като зад нея стоят интелигентни хора, инвестирали много пари с цел легитимация пред публиката.

"Те го превърнаха в спорт и инвестираха по правилния начин, за да го развият. ММА беше единственият боен спорт, който не беше спрян по време на пандемията. Тъй като има толкова много стрийминг платформи мисля, че можем да намерим своето място и хората, които искат да гледат кикбокс ще имат тази възможност, прогнозира Хенеси.

Той обясни, че в момента кикбоксът не намира място в традиционните телевизии, защото преценката им е, че той не носи стойност.

„Колкото и успешна да е UFC, тя се предава от стрийминг платформа. А всеки от основните мачове се заплаща отделно. Което значи, че има публика. Ние просто трябва да я открием“, коментира Пол Хенеси.

По думите на Ернесто Хуст основното предизвикателство пред спортните мениджъри в бойните спортове е създаването на популярен имидж на звездите на различните национални пазари.

„В Нидерландия футболът е номер 1, но в Азия всички ни разпознават“, заяви Петер Артс, трикратен световен шампион в тежка категория на K-1 Гран При.

Семи Шилт, четирикратен световен шампион в тежка категория в K-1, смята, че важно да се намери платформа, където да се гледат състезанията срещу заплащане.

Кикбоксът ще бъде част от Европейските олимпийски игри през 2023 година в Полша.

Според Петер Артс, Ернесто Хуст, Пол Хенеси и Семи Шилт, четирикратен световен шампион в тежка категория в K-1, рецептата за създаване на успешен турнир по кикбокс са популярните имена в спорта и големите таланти.

Къде е пресечната точка между спорт, изкуство и бизнес? Как К-1 се превърна в най-голямата световна верига за бойни спортове? Кои са пазарите, на които бойните спортове са успешен бизнес? Какви са инвестициите в бойните спортове?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Петер Артс, Семи Шилт, Ернесто Хуст и Пол Хенеси, които са легенди в спорта, пристигнаха в България за осмото издание на турнира SENSHI 8 с осем двубоя.  Главната им цел е да проведат семинари и да предадат методите на холандската школа на българската публика.

Спортистите също така бяха и съдии на състезанието. 

SENSHI 8 се проведе със съдействието на Професионалната  лига на Световния киокушин  съюз, както и със специалната подкрепа на ЗАД „Армеец“, MAX Sport, „България Еър“ и М Кар Груп – BWM дилър. 

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да видите тук.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Едва 25% от визуалната филмова история у нас е прехвърлена на дигитален носител