IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвестициите на Lego доведоха до спад в печалбата ѝ

Компанията отваря нови магазини на пазари, в които не е имала засилено присъствие досега

16:07 | 04.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Lego отчете силен спад на печалбата за полугодието, след като инвестира повече в нови магазини, пусна нови продукти и даде начало на дигитални инициативи, в опит да остане адекватна спрямо бързо променящото се потребителско поведение, пише Wall Street Journal.

Най-големият производител на играчки по приходи заяви, че инвестира, за да се увери, че ще задържи продължаващия растеж, докато се конкурира за вниманието на децата с видео игрите, YouTube и други дигитални предложения, които ги разсейват.

„Най-голямото предизвикателство са иновациите“, коментира главният изпълнителен директор на Lego Нилс Кристиансен в интервю. „Добрата новина е, че физическата игра остава на дневен ред, но наистина има битка за времето на децата“.

Датският производител на конструктори заяви, че нетната му печалба за шестте месеца до 30 юни се е свила с 12 на сто до 2,7 млрд. датски крони (369 млн. долара), а оперативната печалба е спаднала с 16%. Приходите са записали ръст от 4% до 14,8 млрд. крони, или с 2%, ако се изключат колебанията на чуждестранните валути.

Разходите са скочили до 11,28 млрд. крони от 10,07 млрд. крони спрямо година по-рано.

От години Lego се радваше на двуцифрен растеж на развитите пазари, като САЩ и Западна Европа, но растежът там започна да се забавя. Сега компанията се фокусира върху експанзията на пазари като Китай, където отваря десетки нови магазини.

През първата половина на годината продажбите на Lego до потребители в Северна и Южна Америка, както и в Западна Европа, са се увеличили с едноцифрен процент, а тези в Китай се радват на двуцифрен ръст.

Същевременно Lego се опитва да навлезе в Индия. В момента тя продава в страната през дистрибутор, но планира да отвори първия си офис там през следващата година, като идеята ѝ е да заложи на директни продажби. Lego твърди, че нарастващата средна класа и фокусът върху детското образование в Индия и Китай предлагат големи възможности за нея.

"В следващите 10 години ще има повече от 100 млн. деца в Индия, които живеят в семейства от средната класа“, коментира Кристиансен. „Така че това е област, в която Lego може да се позиционира“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още