Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

"Ирландецът" не е най-гледаният филм на Netflix въпреки разточителния бюджет

Криминалната драма на Мартин Скорсезе е привлякла 13,2 млн. зрители през първите си пет дни

"Ирландецът" не е най-гледаният филм на Netflix въпреки разточителния бюджет

Снимка: Ройтерс

Скъпата гангстерска драма на Netflix „Ирландецът“ е привлякла 13,2 млн. зрители в САЩ през първите пет дни от излизането си, сочат данни на рейтинговата компания Nielsen. Това е доста под равнището на най-добре представилото се заглавие на компанията за стрийминг на видео – „Кутия за птици“, чийто бюджет беше доста по-малък, пише Wall Street Journal.

„Ирландецът“ на режисьора Мартин Скорсезе, който беше приет благосклонно от критиката, може да засили престижа на Netflix. Но относително малкият брой зрители поставя въпроса дали си струва гигантът в стрийминга на видео да харчи разточително за продукции, които повечето абонати в най-добрия случай ще гледат само веднъж, вместо да инвестира в сериали, които предполагат голям брой зрители и многократни посещения на сайта.

Близо четиричасовият криминален епос, режисиран от Скорсезе и с участието на Робърт Де Ниро и Ал Пачино, е струвал на Netflix 173 млн. долара, съобщават запознати източници. За сметка на това постапокалиптичният трилър на компанията „Кутия за птици“ струваше около 30 млн. долара. Филмът с участието на Сандра Бълок привлече 16,9 млн. зрители през първите си пет дни в края на миналата година, показват данни на Nielsen.

Netflix не е публикувала данни за броя зрители на „Ирландецът“, който беше представен миналия месец, и не е коментирала данните на Nielsen. Преди време компанията заяви, че в глобален план 45,3 млн. акаунта са изгледали най-малко 70% от „Кутия за птици“ през първия му пълен уикенд след излизането. Това е и най-гледаният оригинален филм на Netflix.

Още по темата

Nielsen не може да предостави пълна картина за зрителите на Netflix, тъй като следи само телевизионните екрани в САЩ, но не и използването на други устройства като компютри, таблети или смартфони. Данните на компанията сочат, че около 80% от зрителите на Netflix в САЩ гледат съдържанието на телевизионен екран.

Netflix има над 60 милиона абонати отвъд океана.

Преди да стане достъпен за гледане у дома от абонати на Netflix, „Ирландецът“ обиколи за около три седмици стотици кина в страната, което го превърна в най-голямата премиера до момента сред заглавията на гиганта в стрийминга на видео. Подобни кино екранизации не са основна част от бизнес модела на компанията, която се основава на привличането и задържането на абонати, повечето от които плащат 13 долара на месец за услугата. Компанията разрешава излъчването на някои филми в кината, главно за да се борят за Оскар или други награди и да стимулират интерес сред потенциални абонати.

За разлика от традиционните студиа Netflix не разкрива приходите в бокс офиса на филмите, които се излъчват в кината. Най-голямата верига кина в САЩ AMC Entertainment Holdings, обикновено не показва филми на Netflix, защото те се появяват онлайн твърде скоро след излизането си на голям екран. Големите оператори на кино зали смятат, че е от съществено значение да има „прозорец“ от няколко месеца между премиерата на даден филм на голям екран и възможността за гледането му у дома, за да бъдат зрителите мотивирани да излязат от дома си.

„Ирландецът“ беше  показан за първи път в няколко кино салона в Лос Анджелис и Ню Йорк на 1 ноември, след което прибави още градове и зали през идните седмици. Точно навреме за Деня на благодарността Netflix пусна филма онлайн, въпреки че продължи да го излъчва в стотици кино салони в САЩ и Канада.

На фона на конкуренцията от нови или планирани услуги за стрийминг на видео на Walt Disney, Apple и AT&T Inc., Netflix добавя нови оригинални филми и сериали към каталога си в опит да предотврати загубата на най-популярното си съдържание.

Към октомври неоригинални програми, лицензирани от други студиа, са съставлявали 72% от минутите, които хората са прекарали в гледане на съдържание в Netflix, сочат данните на Nielsen.

Първоначално Скорсезе смятал да си сътрудничи за „Ирландецът“ с Paramount Pictures, традиционното холивудско студио, собственост на Viacom. Но заради нарастването на бюджета Paramount се отказва, а финансовите покровители на Скорсезе и филма започнали да проучват други възможности, съобщават запознати източници.

Netflix се притекла на помощ, съгласявайки се да финансира екстравагантното завръщане на режисьора в света на гангстерите, най-малко по две причини. Компанията не само искала да работи с режисьор от ранга на Скорсезе, но и да има филм, който вероятно ще се харесат на по-възрастната аудитория, разкриват запознатите източници.

През първия му ден 20% от аудиторията на филма са били мъже на възраст между 50 и 64 години. Netflix отрича, че е създала „Ирландецът“, за да привлича по-възрастна аудитория, заявявайки, че не следи демографска информация за абонатите си.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
9
 
1
преди 3 месеца
лично мнение : Ирландецът е с класи над Кутия за птици ..

Още от Новини
Коронавирусът заплашва оцеляването на най-известния цирк в света