Компанията за потребителски стоки Johnson & Johnson обяви че ще спре да продава своята бебешка пудра на базата на талк (Johnson's Baby Powder) в Съединените американски щати и Канада. Този ход следва мащабното преоценяване на портфолиото на потребителските стоки, предизвикано от пандемията, гласи официалното съобщение на концерна в корпоративния блог.
Акциите на базираната в Ню Брънсуик, Ню Джърси, компания се обезцениха с 0,3% при късната търговия до 148,55 долара. От началото на тази година акциите обаче поскъпнаха с 2,2% до края на сесията във вторник.
Детската пудра на основата на царевично нишесте J&J, която се предлага на пазара от 1980 г., ще продължи да се продава в САЩ и Канада. Катлийн Уидмър, председател на потребителското звено на компанията за Северна Америка, казва, че 75% от купувачите й на бебешка пудра в САЩ използват продукта с царевично брашно, докато 25% разчитат на продукта на базата на талк. Извън САЩ тези данни са обърнати, каза Уидмър, а продуктът на базата на талк ще продължи да се разпространява в чужбина.
Понастоящем Johnson's Baby Powder генерира по-малко от 1% от приходите на компанията в САЩ от продуктите за здраве. Продуктът отбелязва 60% спад в продажбите от 2017 г. насам, тъй като потребителските навици са се променили, казва Уидмър. Компанията обвинява „дезинформация около безопасността на продукта и постоянна съдебна драма“ за спада на търсенето, се казва в изявление.
Пудрата с талк отдавна е в основата на бебешките продукти, тъй като минералът поддържа кожата суха и предотвратява обрива, предизвикван от пелените. В талка обаче може да се съдържа и азбест - минерал, използван някога в редица продукти за изолация на сгради. Някои компании са открили, че царевичното нишесте може да предложи същите предимства на талка без риск от наличие на азбест.
През октомври J&J заяви, че ще изтегли една партида от 33 000 бутилки с пудра от пазара, след като тестът, проведен от Администрацията по храните и лекарствата, разкри малки количества от замърсителя в една бутилка бебешки прах. Но компанията заяви, че поръчаните лабораторни тестове не са открили следи от азбест в изтеглената партида, което е в противоречие с мнението на американските здравни регулатори на база на резултатите от нейните тестове.
Компанията е изправена пред редица оплаквания и съдебни дела от страна на потребители, обвиняващи я, че нейни продукти с талк, включително бебешката пудра, са им причинили рак. J&J заяви, че продължава да се доверява на безопасността на продукта.
Съдебните спорове за бебешката пудра в крайна сметка могат да струват на компанията до 10 млрд. долара, според Bloomberg Intelligence. Въпреки че представлява само малка част от годишните приходи на J&J, този продукт е основна марка за компанията повече от век.
J&J е изправена пред почти 18 000 съдебни дела, свързани с бранда на бебешката пудра, датиращ от 135 години. По-голямата част от ищците твърдят, че жените, употребявали продукта, са развили рак на яйчниците, а по-малък брой - че това е довело до мезотелиом.
Според адвокатите на ищците вътрешнофирмени документи за J&J показват, че ръководителите са знаели от края на 60-те години на миналия век, че талк, добиван на места като Върмонт и Италия, съдържа следи от азбест. Те обаче не са предупредили потребителите или регулаторните органи. Добитият талк често е примесен с малки количества азбест, но от компанията твърдят, че те се отстраняват при обработка. Изброените съставки в детската пудра на J&J са талк и аромат.
J&J, която твърди, че никога не е имало азбест в бебешката ѝ пудра, се бори непоколебимо с исковете при съдебните процеси и при обжалвания, успявайки да уреди извънсъдебно само малък брой дела.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
преди 5 години Ба.ти за губените американци. Не си спомням кой известен мениджър бе заявил, че вече в САЩ е трудно да се правят нови стоки, защото безбройната алчна адвокатска орда само чака да започне дела за компенсации. Не че е лошо и неправилно, но има нещо сбъркано в цялата работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар