IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайски потребители бойкотират Dolce & Gabbana заради расистки клипове

Видеоклиповете показват китайски модел, който се опитва да яде италиански ястия с пръчици, а мъжки глас пита "Голямо ли е за теб"

16:46 | 21.11.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Китайските потребители призовават за бойкот на Dolce & Gabbana, след като италианската модна къща публикува видеоклипове, които бяха критикувани като расистки в социалните медии. Това доведе до отлагане на шоуто на марката в Шанхай броени часове преди старта му, съобщава Bloomberg.

Видеоклиповете показват китайски модел, който се опитва да яде италиански ястия като спагети и известния сицилиански десерт каноли с пръчици, а мъжки глас пита "Голямо ли е за теб". Клиповете първоначално бяха публикувани в Weibo, китайска платформа за микроблогинг, но след вълната от негативни реакции бяха изтрити. Видео материалите обаче все още могат да бъдат видяни в профила на компанията в Instagram.

Освен това от Dolce & Gabbana не реагираха веднага на текстовите съобщения и мейлите, които ги засипваха с искане за коментар по темата.

Растежът на световните луксозни марки е по-зависим от всякога от Китай. Китайските потребители похарчиха миналата година повече от 100 млрд. долара за покупки от високия ценови сегмент – почти една трета от общия обем в световен мащаб.

Опасенията растат и заради забавянето на търсенето на висококачествени стоки от Китай заради загуба на доверие от страна на потребителите, а продължаващата търговска война между САЩ и Китай доведе през миналата седмица до сериозен спад в цените на акциите на луксозните брандове, изтривайки около 160 млрд. долара от пазарната им капитализация. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:46 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още