IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският пазар даде нужния стимул на резултатите на LVMH

Френският гигант за луксозни стоки направи оптимистична прогноза, след като стана ясно, че търсенето на луксозни стоки в страната остава стабилно

15:37 | 30.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Китайските потребители може и да са охладнели към моделите на iPhone, но от LVMH не виждат отслабване на жаждата за скъпи чанти и коняк.

Френският гигант за луксозни стоки направи оптимистична прогноза, след като публикува отчета си за тримесечието, от който става ясно, че търсенето на неговите продукти във втората по големина световна икономика остава силно, съобщава Bloomberg.

Резултатите са в контраст с по-слабите данни за Китай на компании от Apple през Caterpillar до Nvidia на фона на продължаващото икономическо забавяне и търговското напрежение със САЩ.

Продажбите на LVMH се оказаха по-високи от прогнозите на анализаторите, с което годишният дивидент на компанията нараства с 20%. Френската компания отчита силно търсене на вина и алкохолни напитки в Китай, но подразделението за мода и кожени изделия е абсолютният шампион за тримесечието с ръст на продажбите от 17%. Смята се, че този сегмент е показател за представянето и на други компании в луксозния сегмент като Kering – собственикът на Gucci, и Prada.

„Макар и да не давам никакви числа, годината засега върви в много добра посока“, посочи главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно.

Глобалната индустрия за луксозни стоки стана все по-зависима от Китай, като страната отговаря за една трета от световния пазар на обща стойност 1 трлн. долара. Но с отслабващия икономически ръст на Китай страховете за свиване на разходите натежават и върху луксозния сегмент.

За 2018 г. френският производител отчита приходи от 46,8 млрд. евро, което е ръст от 10% спрямо предходната година. Органичният ръст на печалбата за годината възлиза на 11%, а за тримесечието той е 9%.

Оперативният марж достигна ниво от 21,4%, което е ръст от 1,9 процентни пункта. Нетната печалба за годината нараства с 18% до 6,4 млрд. евро.

Минути след 15 ч. в сряда книжата на LVMH поскъпват с близо 7%. На зелена територия се намират и акциите на някои други производитли в луксозния сегмент като тези на Emperor Watch & Jewellery Ltd., (+2,7%) и на Hengdeli Holdings Ltd. (+1,56%). Книжата на Prada обаче не можаха да запазят предишните си ръстове и отписват над 3%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:57 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още