Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайският Starbucks се радва на силен интерес при IPO-то си

Luckin Coffee успя да набере 561 млн. долара в едно от най-големите първични публични предлагания на китайска компания в САЩ

Китайският Starbucks се радва на силен интерес при IPO-то си

Снимка: Ройтерс

Китайската кафе верига Luckin се радва на силен интерес в рамките на американското си IPO, твърди Bloomberg, като се позовава на свои източници.

Базираната в Щиамен компания продаде 33 млн. американски депозитарни акции в четвъртък за по 17 долара, след като пласира 30 млн. акции на цени от 15 до 17 долара, показват данни на Bloomberg. Така се оказва, че интересът е бил по-висок от първоначално планираното. Паралелно с IPO-то компанията набра допълнителни 50 млн. долара чрез частно пласиране от Louis Dreyfus Co.

Като цяло Luckin Coffee ще набере 561 млн. долара, което ще направи процеса най-голямото IPO за китайска компания в САЩ за тази година. Пазарната стойност възлиза на около 4,2 млрд. долара. Акциите ще започнат да се търгуват за първи път в петък на фондовата борса в Ню Йорк. Говорител на Luckin не коментира информацията.

Luckin Coffee е официално основана в началото на 2018 година. Компанията се разраства бързо и иска да изпревари Starbucks като най-голямата китайска верига кафенета тази година, ако е възможно. Емисията се случва в средата на ескалиращ търговски спор между САЩ и Китай.

Компанията ще е изправена пред трудна битка срещу Starbucks, която влезе в Китай преди 20 години и доминира на пазара с повече от 50% пазарен дял според Euromonitor. Luckin има дял от 2,1% през 2018 г. Starbucks има повече от 3700 търговски обекта в страната и се разширява с главоломна скорост, като отваря нов обект на всеки 15 часа. Целта ѝ е да има 6000 обекта в Китай до 2023 г.

Още по темата

Надпреварата между двамата играчи направи Китай най-бързо развиващият се пазар и вторият по големина сред над 50-те страни, в които оперира Starbucks. 

Китай може да се превърне във все по-важен пазар за търговците на кафе поради все още ниското потребление на напитката в страната и увеличаването на доходите на средната класа, писаха анализаторите от Bloomberg Intelligence през януари. Очаква се потреблението на кафе да нарасне с около 3% на година до 2023 г., показват данни на Euromonitor.

Luckin се опитва да привлече служителите в градските офиси, които не се нуждаят от големите плюшени пространства, предлагани от Starbucks, като се фокусира върху удобството и достъпността. Много клиенти първоначално са били привлечени от веригата за кафе чрез безплатните ѝ ваучери, а компанията планира да продължи да инвестира сериозно в отстъпки и сделки. Тя също така приоритизира доставките и сключи партньорство в тази насока с интернет гиганта Tencent Holdings Ltd.

Luckin харчи милиони долари годишно, отваряйки обекти, за да свали Starbucks от трона на най-голяма компания за кафе в Китай. От създаването си през юни 2017 г. Luckin бързо се разраства до 2370 обекта в 28 града с подкрепата на инвеститори, включително Сингапурският държавен фонд GIC Pte и China International Capital Corp. До края на тази година Luckin се стреми да стане най-голямата кафе верига в Китай по отношение на броя на обектите.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
"Мъже в черно: Глобална заплаха" е най-гледаният филм в България