IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Книжна индустрия в хаос

Заради забавянията във веригите на доставки важният Коледен сезон за издателите е изправен пред провал

17:46 | 10.10.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

В края на август три контейнеровоза напускат Китай, пренасяйки 65 хил. копия от монография, посветена на кариерата на режисьора Спайк Лий. Те са се насочили към задръстено пристанище в близост до Лос Анджелис, където десетки кораби чакат да получат шанса да разтоварят товара си, разказва Bloomberg.

Президентът на Chronicle Books Тирел Махони прекарва дълго време в нервно проследяване на тези кораби. Продажбата на книгите с твърди корици и снимки за по 50 долара трябва да започне на 10 ноември, а Chronicle се надява, че това ще бъде популярен подарък около Коледните празници. Забавяне от седмица или две може да провали маркетинг усилията и да накърни продажбите.

„Изнервящо е“, казва Махони.

Книжната индустрия е в хаос заради широкоразпространените забавяния, докато в същото време важният Коледен сезон все повече наближава. Издателите отлагат датите за представяне. Авторите призовават феновете си да правят отрано предварителни поръчки. Книжарниците трупат колкото се може, повече копия, опитвайки се да успокоят разочарованите клиенти.

Хартия и складове

Забавяния има на всяка брънка от веригата на доставки. На първо място книгите се борят със същия недостиг на хартия, заради който е трудно намирането и на тоалетна хартия. Илюстрираните книги – например детски или готварски – се изправят пред може би най-голямото предизвикателство, защото биват отпечатвани най-често в Китай, а след това биват спирани на пристанищата в Лос Анджелис и Лонг Бийч.

Barnes & Noble започна да се подготвя за забавяния във веригата на доставки от по-рано, зареждайки се с книги. „За празниците тази година заложихме на мащаба“, казва главният директор по продажбите Джаки де Лео. „Просто купихме възможно най-много“.

Но за по-малките независими книжарници, които често нямат складове, предварителното натрупване е сложно, казва Брадли Греъм, собственик на Politics and Prose във Вашингтон. „Не само, че трябва да намериш средствата, за да закупиш повече инвентар, но трябва да измислиш и къде да сложиш тези допълнителни книги“, казва той.

За да ускори процеса, Chronicle е разделила отпечатването на „Spike” на три етапа. Първата партида книги е пристигнала след шестмесечно пътуване, а още две идват след нея. Оттам нататък книгите ще бъдат натоварени на влакове за Чикаго, след това на камиони за Индианаполис, където ще бъдат разпределени в складове, преди да пристигнат в книжарниците.

Chronicle е отложила датата за представянето на други книги заради забавянията по веригата на доставки. Махони се ужасява от идеята да е вестоносецът на лоши новини за Лий.

„Определено не искам да му се обадя и да му кажа, че ще се забавим със седмица“, казва Махони.

Последна актуализация: 00:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
bgMan
преди 2 години
Де да можеше американеца да работи за по 2.24лв. на ден като китаеца там щяхме да поръчваме всичко. Ама демократическата партия в САЩ не се справя така добре с пролетариата като посестримата си ККП в Китай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 2 години
хахаха, не може... печатницата е заета до Коледа с поръчки от ФЕД! :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
irish
преди 2 години
Ми печатайте в Щатите. Тая вашата лакомия край няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още