IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кои са най-доходоносните въздушни маршрути в света?

Въпреки пробива на нискотарифните авиокомпании бизнес пътуванията на дълги разстояния все още са основен източник на приходи

15:13 | 15.07.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Кои са най-рентабилните въздушни маршрути в света? На този въпрос-табу отговаря британската компания за анализи на въздушния транспорт в света Official Airline Guide (OAG).

Първото място принадлежи на връзката между летище „Джон Ф. Кенеди“ в Ню Йорк и летище „Хийтроу“ в Лондон, оперирана от British Airways. За една година (от април 2017 до март 2018 г.) тя е донесла приходи от над 1 млрд. долара на британската авиокомпания, или 6% от общите й приходи през 2017 г., съобщава френският вестник Les Echos.

На второ място е линията Мелбърн-Сидни на Qantas, единственият полет на кратки разстояния, който намира място в топ десет с приходи от 855 млн. долара. Emirates се изкачва до третото място благодарение на линията от летище „Хийтроу“ в Лондон до Дубай, която й е донесла приходи от 819 млн. долара.

Линията Лондон-Дубай на Emirates обаче държи палмата на първенството по продуктивност с приходи от 25 308 долара на час спрямо 24 639 долара за линията Лондон-Ню Йорк на British Airways.

Десетката допълват полетът на Singapore Airlines от летище "Хийтроу" в Лондон до Сингапур с общи приходи от 710 млн. долара, полетът на American Airlines от Лос Анджелис до Ню Йорк с приходи от 698 млн. долара, полетът на Unites Airlines от Сан Франциско до Нюарк с приходи от 688 млн. долара, полетът на Cathay Pacific Airways от Хонконг до летище "Хийтроу" в Лондон с приходи от 632 млн. долара, полетът на Qatar Airways от Лондон до Доха с приходи от 553 млн. долара, полетът на Air Canada от Ванкувър до Торонто с приходи от 552 млн. долара и полетът на Singapore Airlines от Сидни до Сингапур с приходи от 544 млн. долара. 

Летище "Хийтроу" в Лондон е истински магнит за приходи като начална или крайна точка на половината от полетите в топ десет. Британската столица остава водеща международна дестинация или транзитен пункт между континентите. Международните полети имат лек превес с шест места в топ десет, а вътрешните полети заемат останалите четири позиции - два от тях се осъществяват в рамките на САЩ, един в Канада и един в Австралия. 

Резултатите показват още, че въпреки пробива на нискотарифните компании бизнес пътуванията на дълги разстояния продължават да са основният източник на приходи на т. нар. „исторически“ компании, които разчитат на летища-хъбове.

Остава да видим за колко време. Например, за първи път това лято седем нискотарифни авиокомпании (XL Airways, La Compagnie, French bee, Norwegian, Level, Wow air, Primera Air) изпълняват полети от Париж до САЩ. Техните полети вече са повече от тези на четирите големи традиционни авиокомпании с присъствие във Франция – Air France, Delta, United и American Airlines.

Тогава дали нискотарифните полети на дълги разстояния са просто една от битките в търговската война или са признак за по-дълбоко развитие? След Lufthansa и Air France компанията-майка на British Airways, AIG, също създаде нискотарифно подразделение за обслужване на далечни дестинации в края на 2016 г.

Нискотарифните авиокомпании, от тяхна страна, следват примера на исландската компания Wow Air, която след като се наложи на пазара на трансатлантическите полети, като намали цените, се насочва към пазара на бизнес пътуванията. Двете най-известни нискотарифни компании, Ryanair и easyJet, също не са за подценяване.

Гигантите в самолетостроенето, които са ключови играчи в тази битка, отговарят, като адаптират предлагането си.С А321 Long Range Airbus ще предложи самолет за средни разстояния, снабден с допълнителни резервоари за гориво, който ще свързва Париж с Ню Йорк като самолет за дълги разстояния, но на много конкурентна цена.

Нейният конкурент Boeing вече отговори, като достави през юни на Norwegian Air Shuttle първия Boeing 737 MAX 8, снабден с нови, по-леки седалки, за да извършва полети между Европа и Северна Америка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още