Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Коронавирусът опустоши пазара на диаманти

Продажбите на двете най-големи компании в сектора се сринаха с 94% на годишна база

Коронавирусът опустоши пазара на диаманти

Снимка: Akio Kon/Bloomberg

Коронавирусът замрази до такава степен пазара на диаманти, че двата най-големи производителя почти не продадоха никакви скъпоценни камъни през последните три месеца. Комбинираните им продажби се сринаха с 94% спрямо година по-рано, пише Bloomberg.

De Beers и руският ѝ конкурент Alrosa днес отчетоха финансовите си резултати, обявявайки общи приходи от 130 млн. долара от необработени диаманти. Преди година двете компании продадоха диаманти за 2,1 млрд. долара.

Пандемията опустоши пазара на диаманти. След като магазините за бижута затвориха врати, тези, които обработват диаманти, си останаха у  дома, а пътуванията по света спряха, цялата индустрия за диаманти по същество прекрати работа. Това увеличи натиска върху най-големите компании за добив, които се опитаха да защитят пазара, като отказват да намалят цените.

Още по темата

De Beers и Alrosa направиха големи отстъпки в обичайните си правила за продажби. Те позволиха на клиентите да подновят договорите си и да разглеждат диамантите на алтернативни локации. Освен това свиха производството в опит да контролират нивата на запасите, но това не спря трупането на диаманти и донесе ново притеснение в индустрията за това как в крайна сметка ще бъдат премахнати тези запаси.

И все пак De Beers, която е собственост на Anglo American, се придържа към плана си да направи между 25 и 27 млн. карата тази година, въпреки че целта е „обект на продължаващо разглеждане, основано на проблемите, свързани с Covid-19, както и на времето и мащаба на възстановяването на търсенето“.

Днес Alrosa заяви, че запасите ѝ от диаманти достигат 26,3 млн. карата, което е почти еквивалент на годишната ѝ производствена цел за 28-31 млн. карата.

Песпективите за втората половина на годината остават несигурни, „като се има предвид ситуацията с Covid-19 в САЩ (където са 50% от търсенето) и Индия, където ключовият център за обработка на диаманти Surat отново затвори врати заради мерките за овладяване на вируса“, посочва Morgan Stanley.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
2
 
2
преди 2 месеца
от години има изкуствени диаманти, качеството е същото 1:1 .. проблема че тия два монополиста издават сертификат хартийка, че техният диамант е "истински" изкопан от земята ….
0
 
8
 
1
преди 2 месеца
Дотук с мита за поредното инвестиционно убежище.

Още от Новини
Как идеята „Купи изкуство, подкрепи художник“ стана социално-културен феномен