IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кризата не спря търсенето на луксозни часовници

Производителите се насочиха към пазари като Китай и Индия и този път икономическите сътресения ги пожалиха

13:50 | 29.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Производителите на луксозни часовници очакват добри приходи и през 2013 година. Снимка: Reuters</p>

Производителите на луксозни часовници очакват добри приходи и през 2013 година. Снимка: Reuters

Продажбите на луксозни часовници достигат рекордни нива, въпреки свиването на разходите по целия свят, показват последните данни на производителите на швейцарски часовници. По думите на Жан-Даниел Паш, президент на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия, през 2012 година приходите от продажби на луксозни часовници ще надхвърлят 20 млрд. швейцарски франка, пише британското издание Guardian.

Предупрежденията за задълбочаваща се рецесия и продължаваща криза явно не оказват влияние върху индустрията. Това коментираха и представителите на 16 от най-известните брандове луксозни часовници по време на изложението SIHH в Женева, което се проведе в периода 21 – 25 януари. Индикаторите са, че следващите 12 месеца ще бъдат дори и още по-успешни.

Интересът е явен - посетителите на самото изложение, където производителите показаха най-новите достижения в микротехнологиите, са с 10% повече от миналата година, отчетоха организаторите.

Всъщност налице е сериозна промяна – икономическите сътресения през 70-те и 80-те години на миналия век оказаха сериозно влияние на индустрията. Този път обаче кризата не се чувства от производителите на луксозни часовници. Те тръгват и към нови пазари като Китай, Индия, Бразилия или Мексико.

Колкото и парадоксално да звучи обаче, в момента има известно забавяне на продажбите в Китай заради антикорупционното законодателство, което ограничава броя на скъпите часовници, които могат да получават висшите чиновници.

Очакванията са и навлизането на нови марки като Chanel, Dior  и Hermes също ще промени пазара.

„Те са предвидили големи маркетингови разходи и се насочват към мъжете, които доскоро не са се заглеждали по часовниците от висок клас“, коментира зам.-главният редактор на мъжкото списание GQ. По негови думи единственото украшение, което може да си позволи консервативният мъж, е именно стилен часовник.

Часовниците освен стилно продължение на облеклото могат да бъдат разглеждани и като капиталовложение. Марките си държат цената и това много ясно беше показано по време на търг през ноември 2012 година. Тогава Ерик Клептън успя да продаде своя Patek Philippe за 2,3 млн. паунда. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:23 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още