IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lancome затвори магазините си в Хонконг след протести срещу бранда

Козметичният гигант беше обвинен, че се поддава на натиск от страна на комунистическите власти в Пекин

17:47 | 08.06.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Производителят на луксозни козметични продукти Lancomе затвори всичките си магазини в Хонконг в сряда. Протестиращи обвиниха бранда, собственост на L'Oreal, че се поддава на натиск от страна на Пекин, след като отмени свое рекламно събитие с изпълнителка активистка, съобщи Wall Street Journal.

Още в началото на седмицата козметичният гигант беше обект на яростни критики в Хонконг, след като отмени концерта на Денис Хо – певица, известна с подкрепата си за продемократичното движение в Хонконг, както и за правата в Тибет. И двете каузи са изключително деликатни теми за комунистическото ръководство на Китай.

Решението на Lancome вероятно е в отговор на критики от страна на вестника Global Times, които доведоха до призиви за бойкот на бранда в континентален Китай. 

В сряда няколко десетки протестиращи влязоха в търговски център в Хонконг, където има щанд на Lancome, но без персонал, и го облепиха с листовки с обвинения в автоцензура и че се поддава на натиск от Пекин. Освен това активистите призоваха за бойкот на продуктите.

Не е ясно дали магазините нa Lancome ще отворят в четвъртък, когато в Хонконг е официален почивен ден, казва пред Wall Street Journal представител на компанията от звеното за обслужване на клиенти.

Lancome и компанията майка – френският гигант L’Oreal, засега не са реагирали на молбите за коментар по имейл. Магазини на поне четири други бранда на L’Oreal, включително Khiel’s и The Body Shop, също бяха затворени.

Денис Хо изрази шока си, че мултинационалният бранд би се поддал на тормоза в интернет, както и на очевиден политически натиск. „Не става въпрос само за мен и за бранда“, казва тя. „Става въпрос за цялата ситуация в Хонконг, където всеки е потиснат и всеки живее в някакъв страх, че не може да говори публично за нищо, свързано с китайското правителство“, допълва Хо.

Китайският пазар е от огромно значение за Lancomе и редица други чуждестранни брандове, което усложнява усилията за баланс между печалба и принципи. За L’Oreal Китай се превърна във втория най-голям пазар след САЩ, посочва WSJ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още