IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

L'Oreal и Nestle са сред големите победители в Деня на самотните сърца

Хранителните добавки са били най-популярните вносни продукти, като продажбите на грим, памперси и козметика за измиване на лице също са били значителни

08:51 | 13.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Китайските купувачи са разграбили стоки като хранителни добавки, маски за лице и адаптирано бебешко мляко по време на най-големия фестивал на пазаруването в света, а марките L’Oreal и Nestle са сред най-големите победители, показват данни на Alibaba, цитирани оt Ройтерс.

Събитието, което китайският гигант за електронна търговия организира в понеделник, известно като Деня на самотните сърца, доведе до рекордните 268,4 млрд. юана (38,38 млрд. долара) продажби – над шест пъти повече от онлайн продажбите, направени в Съединените щати по време на Черния петък миналата година.

Alibaba заяви във вторник, че 299 марки имат продажби, надминаващи 100 млн. юана брутна стойност на стоките, като между тях са Givenchу на LVMH, производителите на домакински уреди Dyson и Philips и производителят на спортни дрехи Under Armour.

В същото време 15 марки са преминали прага от 1 млрд. юана в продажби. Сред тях са Huawei, Apple, Nike и Xiaomi. 

Хранителните добавки са били най-популярните вносни продукти, като продажбите на грим, памперси и козметика за измиване на лице също са били значителни.

Ръстът на продажбите по време на тазгодишния фестивал на пазаруването в Китай е намалял до 26%. Това е най-слабият ръст от началото на събитието, стартирало през 2009 г., и е отражение на забавянето на електронната търговия в Китай.

Според анализаторите обаче темпът на растеж е надвишил очакванията им. По думите им по-агресивните промоции, фокусът върху привличането на повече клиенти от провинциалните градове и дори цялостното забавяне на икономика най-вероятно са спомогнали, стимулирайки потребителите да купуват стоки на намалени цени.

Citic Securities очакваше ръстът на продажбите по време на събитието на 11 неомври да бъде в диапазона между 20% и 25%, а Daiwa Capital Markets предвиждаше ръст от 23%.

„Това, което се случи, е, че през тази година имате много потребители, които са по-внимателни към покупките си, защото икономиката се забавя“, заяви Бен Кавендър, управляващ директор на консултантската група за проучване на пазара на Китай.

Собственикът на Uniqlo Fast Retailing заяви, че онлайн събитието е засилило посещенията на неговите физически магазини, които наброяват 700 в цял Китай, добавяйки, че термо бельото Heattech и якета Ultra Light Down са сред най-популярните му артикули.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още