Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

L'Oreal се насочва към година на възстановяване

Френският козметичен гигант обяви, че три от четирите му бизнеса вече имат по-добри резултати от тези преди Covid-19

L'Oreal се насочва към година на възстановяване

Снимка: Laura Stevens/Bloomberg

Приходите от продажби на три от четирите бизнеса на L’Oreal са надминали нивата си отпреди пандемията от Covid-19, с което най-голямата компания за козметика в света се насочва към възстановяването си през тази година, пише Financial Times.

Френската компания е спечелила от силния растеж в Китай, където потребителите оставиха пандемията зад гърба си и това доведе до 38% скок на продажбите през тримесечието, продължавайки предишната тенденция, която направи страната втори по големина пазар на L’Oreal след Съединените щати.

Още по темата

Но подразделението за потребителски продукти, в което попадат най-големите марки за масовия пазар на L’Oreal като гримовете Maybelline и шампоаните Garnier, е записало по-ниски тримесечни приходи спрямо година по-рано. Това се дължи на факта, че потребителите прекарват повече време у дома и не отделят толкова време на външния си вид. Тази тенденция засегна особено тежко някога бързо растящия американски пазар на компания.

“Това е разочарование“, коментира анализаторът на Societe Generale Дейвид Хейс по адрес на бизнеса с потребителски стоки.

Европа също донесе известно огорчение, тъй като новият скок на броя на заразените и поредните блокади засегнаха търсенето.

За сметка на това подразделението за продукти за кожа на L’Oreal, в което попадат марки като Keihl’s и La Roche-Posay, записа ръст въпреки затворените магазини и салони за красота в по-голямата част от Европа.

Приходите от продажби за първото тримесечие достигнаха 7,6 млрд. евро, малко под очакваните от анализаторите 7,7 млрд. евро по данни на Thomson Reuters Eikon.

Това представлява органичен растеж от 10,2%, ако не се броят валутните колебания и придобиванията, и е над консенсусната прогноза за 8,7% органичен растеж.

Резултатите са повратна точка за L’Oreal, която се бори с по-малките си конкуренти Estee Lauder и Coty, както и с редица независими марки.

Жан-Пол Агон, който е главен изпълнителен директор на гиганта от 2006 г., ще се оттегли от поста си на 1 май. На негово място ще застане заместникът му Никола Йеронимус.

Агон ръководеше в период на глобална експанзия за френската компания, особено в Азия, а растежът беше постигнат най-вече органично, без големи придобивания. Дори най-големите сделки, съблюдавани от него, не надхвърлят 2 млрд. долара. Агон ще остане председател, след като предаде поста си на Йеронимус.

Онлайн търговията, която включва продажбите на сайтовете на L’Oreal, както и в тези на други търговци на дребно, са нараснали с 47 на сто през тримесечието. Това представлява забавяне спрямо 62% за миналата година, когато потребителите се насочиха към онлайн пазаруване, защото магазините бяха затворени.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Собственикът на Victoria's Secret се разделя на две