IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Магазинът на Nintendo в Токио не е достатъчно голям за своята фен база

Дългите опашки от купувачи са знак за лоялността на клиентите, на които Nintendo може да разчита и през 2020 г.

12:07 | 31.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Точно преди Коледа едно посещение до основния магазин на Nintendo в Токио щеше да ви отнеме поне час, само за да влезете и да купите плюшена играчка от играта Супер Марио например. Флагман магазинът на една от най-големите и световноизвестни японски марки отвори през ноември на шестия етаж на обновения търговски център Shibuya Parco и е разположен на площ от 300 кв. метра, съобщава Bloomberg.

Множество фенове - чуждестранни и местни - завладяха магазина на Nintendo от момента, в който той отвори врати. Персоналът заяви, че все още не е минало и ден без дълги опашки от хора, които чакат да влязат, въпреки че компанията разпространява номерирани билети, преди магазинът да отвори всеки ден в 10:00. Дългите опашки от купувачи са знак за лоялността на клиентите, на които Nintendo може да разчита и през 2020 г., когато ще увеличи своите усилия, обмисляйки варинати за наследници на застаряващите конзоли Switch.

На 9 декември Nintendo публикува пост в Twitter с молба към феновете си да се "обличат топло", тъй като предполагаше, че те ще трябва да чакат на открито. Всичко това е въпреки затънтеното местоположение на обекта, който много хора биха могли да пропуснат.

„Магазинът е нов тип реклама. Рекламата обикновено има цена, но Nintendo я превръща в печалба“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор от Ace Research Institute.

„Ако хората направят публикация в социалните медии, казвайки, че им е отнело часове, за да влязат в магазина, това ще има рекламен ефект, който не може да бъде измерен с пари“, добави още той.

Опашката за влизане в магазина на Nintendo обикновено прелива надолу по близкото стълбище. Веднъж попаднали вътре, купувачите не разполагат с много място. Опашката за касите започва от вътрешната периферия на магазина, а един от туристите сподели, че е чакал повече от 30 минути, само за да плати за покупките си. В имейл говорителят на Nintendo Томокацу Накаура заяви, че компанията е "благодарна на големия брой хора, които посещават магазина всеки ден" от откриването му насам и "съжалява, че клиентите се налага да чакат".

Част от магазина е посветена на това да позволи на феновете да изпробват игрите на конзолите Nintendo Switch и аксесоара за упражнения Ring Fit. И докато някои търговците на дребно понякога ограничават достъпа, за да подобрят марката си, Nintendo може би трябваще да се извини на клиентите си по-рано този месец, че не успя да се справи с огромното търсене на Ring Fit.

Консервативните очаквания за печалбата на компанията бяха описани като „подигравка“ от Атул Гоял, старши анализатор в Jefferies Group, като прогнозите за продажби и приходи за годината са под това, което повечето индустриални наблюдатели очакват.


Подобно на японска версия на Междузвездни войни, компанията Nintendo би могла да поставя своята марка на практически всеки тип артикул и тя го прави. В магазина има тениски, калъфи за телефони, пижами, възглавници, тетрадки, раници и всякакъв тип плюшени играчки на герои от вселена на Nintendo. Компанията заяви, че приблизително половината от 1000 продадени артикула са ексклузивни за магазина в Токио, който е едва втората по рода си подобна локация след Nintendo New York в Rockefeller Center.

Подобно на повечето акции в Nikkei, Nintendo имаше добра 2019 г., подсилена от две големи повишения в цената на книжата, когато Пекин даде съгласие на Tencent Holdings Ltd. за разпространение на New Super Mario Bros. U Deluxe в Китай - най-напред за тестовата версия и след това за финалната.

Развитието на компанията в Китай, където тя се завръща след незначителен предишен успех, ще бъде внимателно наблюдавано през 2020 г. Според анализатор Nintendo може да продаде до 4 милиона Switch конзоли в страната до март, а първоначалните продажби след старта през декември са обещаващи.

Предизвикателствата, с които Nintendo се сблъсква в Китай, ще бъдат валидни и за по-широкия пазар през новата година. Конзолите Switch остаряват, смартфоните стават по-предпочитаната платформа за игри от потребителите, а Microsoft Corp. и Sony Corp. подготвят нови конзоли за празничния сезон 2020.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:33 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още